sobota 29. septembra 2012

"Knižní zpověď" VI (Zvláštnosti při čtení)

Sobotienka sobota a ako už pár týždňov, aj dnes otázky z dielne Fanty. Otázky: 

1. Využila jsi některé knihy jinak než ke čtení?
Áno, mala som poličku, na ktorej mi chýbala jedna strana, takže aby mi jednotlivé poličky držali, musela som tam naskladať kôpku kníh. Bez nich by mi polička nedržala a vlastne ani neexistovala.

2. Napadá tě, jak ještě by se knihy efektivně mohly využít?
Možno asi ako ozdoba, niektoré obálky sú naozaj prenádherné, alebo keby boli staré a obrovské, dal by sa z nich urobiť mininočný stolík.

3. Dokážeš číst více knih najednou, nebo raději jen jednu, aby ses v tom neztratila?
Dokážem, hlavne teraz, keď sa mi znova začala škola a mne sa nechce na prednášky ťahať 300stranový román, tak si nejakú čítam v mobile (ha! konečne som na to prišla). V pohode dokážem medzi jednotlivými príbehmi prepínať.

4. Dostala jsi u nějaké knihy záchvat smíchu?
A nielen u jednej. Častokrát sa mi to stáva, a nielen záchvat smiechu, niekedy sa len usmejem. Pár krát ma kniha dokonca aj rozplakala.

5. Co tě k tomu donutilo?
K tomu prvému to bolo tuším v jednej z kníh o Angusovi, kde Georgia písala, že vyskočil na záclonu, odtiaľ na skrinu a odtiaľ nespokojne zazeral, čo by samo o sebe vtipné ani tak nebolo, keby k tomu nebola poznámka, že to urobil kocúr a nie jej chlapec. Neviem koho by to mohlo napadnúť, ale keď to tam tak napísali, prišlo mi to neskutočne vtipné.

6. Brečela jsi u nějaké knihy?
Áno

7. Proč?
Bol to Harry Potter 4, boli Vianoce a akurát zabili Cedrica, no nedorevte sa!

8. Brečela jsi někdy u knihy smíchy?
Myslím, že až tak nie.

9. Děláš při čtení někdy něco neobvyklého, nějaký zlozvyk (kousání nehtů, muchlání stránek...)?
Ani neviem, jedine, že keď sa od nej nemôžem odtrhnúť, tak si ju beriem všade, aj na záchod, aj k obedu, všade.

10. Když čteš, kde a v jaké jsi pozici?
 Hocikde a v pozícii, ktorá vyhovuje, v poslednej dobe najčastejšie posediačky vo vlaku, alebo poležiačky v posteli.

11. Slyšíš při čtení, když na tebe někdo volá?   
Áno, až tak mimo zase nie som.

12. Ruší tě při čtení, když lidi okole tebe mluví?
Ako kedy, zistila som, že keď ju čítam na hodine, nemám problém ich prestať vnímať.

13. Když máš jednu knížku a líbila se ti, chceš mít doma hned všechny díly (viz Harry Potter, Stmívání, Eragon...)?
Áno, aj preto som si dlho nechcela kupovať Denník princeznej, aj keď to bola moja obľúbená kniha, z dôvodu, že tých kníh je neskutočne veľa. A žerie ma, keď sa musím pozerať na policu s vedomím, že nemám všetky diely, hlavne pokiaľ už vyšli.

14. Jakou knížku máš doma s největším počtem koupených dílů?
Myslím, že teraz je to už spomínaný Denník princeznej spolu s Annou zo Zeleného domu, Narniou, Troma pátračmi a série Medzi nami dievčatami.

15. Když tě nějak zaujal autor, snažíš se od něho mít co nejvíce děl?
Myslím, že nie, ale rozmýšľam, že sa vrhnem na Coelha a Matkina, čítala som viac diel, ktoré sa mi páčili, a mať ich viac by sa mi páčilo.

16. Od jakého autora máš nejvéce knížek?
Meg Cabot.

17. Vyhodil ti někdo někdy tvoji rozečtenou knížku?
Chvalabohu nie.

18. Praštila jsi někoho někdy knihou?
Myslím, že nie. Maximálne učebnicou, takou papierovou.

19. Praštil tebe někdo někdy knížkou?
Raz spolužiak, asi dvadsiatimi učebnicami slovenského jazyka.

20. Jakým nejbizardnějším způsobem jsi znehodnotila knížku?
Keď mi mamka dala na desiatu paradajkovú polievku v nedostatočne uzavretej miske. Bohužiaľ to odniesol HP 4, ale ešte stále sa dá našťastie čítať.

21. Spadla ti někdy knížka do vody? (jezero, žeka, vana, záchod...)
Áno, dokonca knižka požičaná. Chcela som si nastaviť teplejšiu vodu a neuvedomila som si, že mám knihu v ruke. Potom nasledovalo sušenie a žehlenie jednotlivých stránok, aby na to majiteľ neprišiel.

22. Usnula jsi někdy při čtení?
Jasné, minule, zobudila som sa až na to, že ma kniha pichá do pleca.

23. Na které místo si obvykle schováváš knížky?
Nejako si ich neschovávam.
              

2 komentáre:

  1. paradajkovou polievkou?!! 8o
    o môj bože, to asi symbolizovalo Cedrikovu smrť 8D
    keby sa toto mne stane, tak kričím a nadávam na celú miestnosť 8D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No ja som ešte chodila na základnú školu... bola to tak nešťastne zabalená desiata.. Ale tak :D ako sa vraví, že na knihe má byť vidno, že sa používa :D tak o tejto to platí tisíc násobne :D

      Odstrániť