pondelok 24. septembra 2012

Škola noci: Zradená ¤ 2

"Byť využitá ako "chladnička" nie je nič príjemné, ale byť tak titulovaná je urážka."

Názov: Zradená
Originál: Betrayed
Autor: P. C. Cast, Kristin Cast
Vydalo: IKAR, 2010, 264 strán

Séria: Škola noci, časť ¤ 2

Upírske mláďa Zoey Redbirdová si už zvykla na život v Škole noci a vyrovnala sa s nezvyčajnou mocou, ktorú dostala od bohyne Nyx. Stala sa vodkyňou Dcér tmy, najväčšmi ju však teší, že si našla skutočných a oddaných priateľov, a napriek pokusu nevlastného otca a matky verejne ju ponížiť si získala aj úctu profesorov i veľkňažky Neferet. Konečne má pocit, že niekam patrí. Dokonca má chlapca... a možno aj dvoch... Vtedy sa nájdu telá dvoch zavraždených chlapcov a stopy vedú do Školy noci. Zoey cíti, že niečo nie je v poriadku. Zrazu je toho na ňu priveľa – prvý obrad, ktorý povedie ako vodkyňa Dcér tmy, omamné zakázané flirtovanie, ktoré jej komplikuje život, a smrť v Škole noci. To všetko ju zasiahne naraz, ale musí to ísť bokom a Zoey hľadá odvahu i silu postaviť sa zoči-voči zrade a využiť svoju moc na záchranu blízkych.

Pôvodne som chcela počkať, kým na toto pokračovanie náhodne natrafím v knižnici, ale začala sa škola a ja aj napriek tomu, že som čerstvá vysokoškoláčka nevydržím tých doktorov počúvať dlho. Tak som si do mobilu stiahla túto knihu a ani som sa nenazdala a bola som takmer na konci. Nielen prednášky, ale aj knihy.

Musím priznať, že druhý diel, na rozdiel od prvého, úvodného bol trochu lepší. Ale možno to bolo tým, že tentokrát som ho čítala v češtine, ktohovie. Každopádne, tých "teenagerských" výrazov, ktoré mi niekedy liezli na nervy bolo menej a aj tie mláďatá sa už chovali akosi menej hlúpo. Aj keď sem tam sa našla situácia, kedy by som niekoho najradšej prefliaskala, ale aj také musia byť. 
Postavy ostávajú aké boli, aj keď pomaly sa tam začína viac zaplietať láska v Zoey-nom prípade aj sex (nie úplne, zatiaľ len v náznakoch a myšlienkach, ale aj tak) a také tie normálne ľudské veci, ktoré sa v živote mladých dejú ale o ktorých sa bežne nepíše, alebo vlastne ja osobne som sa s tým ešte nestretla. V tomto mi tá kniha príde akási ľudskejšia ako ostatné knihy (veď keď už by sme boli, keby Bella svojou rukou nahmatala Edwardovi "bouli" v nohaviciach). Takže ako mi tie výrazy išli na nervy, tak na druhú stranu to ostatné teenagerské a človečenské sa zniesť dá, ba práveže to tej knihe akosi pridáva na sympatiách. 

Aby som ale moc neodbehla od postáv, Afrodita sa začína správať akosi inak, rovnako aj Neferet. Dosť nečakane povedala by som a musím povedať, že sa mi to pozdáva, aj keď v tom vidím ešte nejaké zauzlenia a kopu neprávosti v ďalších knihách, ale kde by sme bez tej neprávosti na svete boli. Nejako to budem musieť prežiť.  

Čo sa týka priebehu knihy, prišla mi trochu živšia a dramatickejšia ako prvý diel, ale znova to šlo tak očakávane. Zo začiatku nejaké úvodné veci, potom sa udeje niečo zvláštne a skončí sa to nejakou "akciou". Predpokladám, že ostatné knihy budú rovnaké, ale neberiem to ako mínus, predsa len keby sa to malo všetko napchať do menšieho počtu kníh, bolo by tam tých akcií zrazu priveľa a to by bolo neúnosné.

 

2 komentáre:

  1. pekná recenzia 8)
    Túto sériu som ešte nemala možnosť si prečítať.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som sa odvážila, ked som zbadala prvý diel v knižnici, zvyšné preto, lebo som si len na tieto autorky spomenula na prednáške a stiahla knihu do mobilu O:-)

      Odstrániť