štvrtok 27. decembra 2012

Darren Shan - Upírie knieža (The Saga of Darren Shan ¤ 6)

"Moje situace je zoufalá. Je šílené myslet, že bych se z toho mohl dostat živý. Ale nutím se myslet pozitivně: dostal jsem se takhle daleko, a ten proud se musí někde zmírňovat, dřív nebo později. Kdo říká, že se nedostanu až na konec? Věř, Darrene, věř..."
Názov: Upírie knieža
Originál: Vampire Prince
Autor: Darren Shan
Vydalo: ALBATROS, 2007, 145 strán

Séria: The Saga of Darren Shan ¤ 6
Šestou knihou se završuje druhá trojice hororových příběhů o poloupíru Darrenu Shanovi. Při nelítostných prověřovacích zkouškách o způsobilosti stát se právoplatným upírem se Darren domníval, že nic horšího už ho potkat nemůže. A přesto na něj skrze zastánce vampýrů Kurdu padne podezření, že zradil. Do Upíří hory totiž pronikli nepřátelští vampýři, očividně proto, aby naplnili proroctví Pána vampýrů. V Hoře se schyluje k smrtící bitvě.

Šiesta kniha pokračuje opäť tam, kde skončila predošlá. Darren sa dostáva z Upírskej hory v dosť ťažkom stave a netuší, ako sa mu podarí prežiť nasledujúcich niekoľko dní. V tom mu pomôžu prekvapivo vlci, ktorých som ja už v knihe nečakala, ale predsa len sa objavili, aby mohli Darrenovi pomôcť. Darren strávi pár týždňov s vlkmi a potom sa chce pokúsiť znova dostať do hory, aby mohol varovať ostatných upírov a povedať im svoje zistenia.
 
Darren sa totiž dozvedel, že Kurda, upír, s ktorým sa spriatelil nie je tak celkom oddaný ostatným upírom a že sa ich asi pokúša zradiť, Darren sa rozhodol, že to prezradí ostatným upírom, aby zabránil najhoršiemu. S pomocou vlkov sa teda pustí na púť smerom naspäť k hore, čo sa mu napokon aj podarí, ostáva už len prísť na to, ako oznámiť „novinu“ ostatným upírom a hlavne dúfať, aby mu ostatní uverili.

Darrenovi sa napokon podarí dostať pred upírov a povedať im, čo všetko sa mu podarilo nechtiac zistiť. Tí teraz musia vziať do úvahy všetko čo im Darren povedal a zvážiť, ako naložia nielen s jeho životom ale takisto aj to, ako sa vysporiadajú s vampírmi, ktorí sa im usídlili vďaka Kurdovi priamo v hore! 

Táto kniha sa mi rovnako ako Skúšky smrti zdala dosť napínavá. A takisto nenudila, jednak zobrazovala Darrenov život s vlkmi, koniec v Upírskej hore a napokon samotný záver ma šokoval, aj keď čím viac som sa k nemu blížila, tým viac som ho možno očakávala, ale aj tak ma napokon prekvapil. 

Myslím, že táto časť je veľmi vydarená, hlavne čo sa týka napínavosti. Mala som pocit, že sa tam neustále niečo deje, že sa striedajú priestory, v ktorých sa príbeh odohráva, že sa tam objavilo viac postáv, viac takých...dejových línií, neviem presne ako to nazvať (život s vlkmi, putovanie do hory, vypočúvanie, súboj).



 

Kopa napätia a opäť sa neviem dočkať ďalšej časti, som rada, že to čítam takto za sebou a nemusím čakať vždy až kým nová kniha vyjde.

Súčasť projektu: 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára