streda 5. decembra 2012

Devil Inside | Diabol v tele

"No soul is safe..."
Isabella (Fernanda Andrade) má trauma. Z její matky se před několika lety tři lidé pokusili v amatérských podmínkách vymést ďábla a ona (nebo zlá bytost v ní) je brutálně připravila o život. Jako mimořádně těžký případ byla ze Spojených států převezena do psychiatrické léčebny v Římě, kde od té doby živoří v neustálém utlumení sedativy. Isabella se rozhodne vyřešit tragickou kapitolu v rodinné historii a v doprovodu kameramana se za matkou vydá, aby zjistila, co se tehdy doopravdy stalo. První setkání po letech ale její trauma ještě víc prohloubí. Matka je očividně nepříčetná a nepoznává ji, a proto se Isabella rozhodne proniknout do tajů exorcismu, aby ji a také sebe zachránila. Seznámí se se dvěma knězi, kteří navštěvují přednášky na vatikánské církevní škole, jež se tomuto temnému oboru věnuje. Ti se jí rozhodnou pomoci a díky tomu se ocitnou v předpokoji míst, kde se dějí věci tak kruté, že se jim lidský mozek zdráhá uvěřit. Oni dostanou šanci vyzkoušet si je na vlastní kůži.
  Obrázok na úvodnom plagáte vyzeral dosť strašidelne. Opis filmu, ktorý som našla na internete takisto, takisto niektoré reakcie, ktoré som našla boli odstrašujúce, nehovoriac o spolužiačke, ktorá vravela, že všetci, ktorí to vtedy spolu videli po tom filme ostali dosť mimo. Toto všetko ma dostatočne vystrašilo, dosť na to, aby som sa nepodujala pozrieť si ten film sama, ale počkala som na priateľa, aby si film pozrel so mnou. Ak by som sa priveľmi bála, aby som mala komu zadierať nechty do ruky.

Mala by som sa naučiť, že reakcie ľudí nie sú veľmi smerodajné, potvrdilo sa mi to aj v tomto prípade. Pretože som na ten film pozerala a pozerala a akosi som nechápala a hlavne som neustále čakala, kedy TO konečne príde, kedy sa začnú diať veci nevídané, ktoré ma vystrašia, alebo aspoň vo mne zanechajú nejaký zlý pocit. Nestalo sa. 


Filmom nás sprevádza hlavná postava Isabella, ktorá sa snaží vypátrať, čo sa kedysi stalo jej matke. Popri nej sa pohybuje aj kameraman, keďže film nie je natočený klasiky ale je akousi formou dokumentu, ktorý natáča sama hlavná postava za pomoci kamery. S ňou sa dostávame do Ríma, keďže Isabella si myslí, že jej matka je posadnutá diablom a žeby sa to malo nejako riešiť. 

Aj napriek cenzúre a nejasným okolnostiam okolo jej matky sa jej podarí nájsť dvoch kňazov, ktorí sa venujú vyháňaniu diabla a ktorí sú ochotní jej pomôcť. Človek by čakal že v istom bode sa to začne mierne rozbiehať, ale akosi nie a nie. Jediným svetlým bodom bola chvíľa pred koncom, ktorú ale nebudem veľmi opisovať, aby som prípadného diváka nepripravila o jeden z mála zážitkov, ktoré by z filmu mohol mať.



To aby som filmu nekrivdila, minúty pred koncom boli skutočne trochu napínavé a výnimočne nepredvídateľné, ale koniec samotný som proste nepochopila. Teda pochopila som, o čom vlastne išlo, len neviem prečo sa ten film skončil tak ako sa skončil, myslím, že to malo na viac. 

Možno je to však všetko len vo mne a v mojej neschopnosti uveriť takýmto veciam. Skôr uverím v Caspera ako takéto "posadnutia". A možno je to len dobre, pretože ináč by som možno bola po filme tak vydesená, že by som ani nebola schopná vyjsť z bytu. Rozhodne si to viem však predstaviť urobené lepšie.

Moje celkové hodnotenie: 


Vyháňanie diabla je asi téma, ktorá sa filmárom nikdy neomrzí.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára