utorok 8. októbra 2013

Meg Cabot - Nenásytná (Insatiable)

"Nikto nevie čítať myšlienky Meena. Okrem Sookie Stackhousovej, a tá je vymyslená. Ty vieš akurát povedať, kedy kto zomrie, čo nie je zďaleka také užitočné."

Nenásytná od Meg Cabot

alebo

416 strán napínavého čítania

 

Máte už upírov plné zuby? Mladá scenáristka Meena Harperová takisto. Jej šéfovia ju napriek tomu nútia o nich písať, hoci Meenu to nenadchne. Niežeby úplne popierala existenciu nadprirodzených javov. Má totiž schopnosť vedieť, ako kto zomrie, aj keď ostatní tomu neveria. Jedného dňa pri Katedrále svätého Juraja stretne knieža Luciena Antonesca. Tajomný, príťažlivý muž ju zachráni pred útokom netopierov – a Meena sa doňho beznádejne zaľúbi. Lucien má však aj temnú stránku, pre ktorú by ho mnohí ľudia, napríklad aj tajná organizácia lovcov démonov, radšej videli mŕtveho. Problém je v tom, že on už vlastne nie je živý! Meenina nadprirodzená schopnosť odrazu zlyháva – svoju vlastnú budúcnosť nepozná a netuší, čo ju čaká. Spočiatku sa jej zdá, že Lucien je presne ten muž, o akom vždy snívala. Po čase vysvitne, že je to skôr nočná mora...  


Od Meg Cabot som čítala už Denníky princeznej a Typické americké dievča, ešte som sa akosi neprepracovala k takej "dospelejšej" knižke. A tu hľa prišiel čas a akcia na bux.sk a ja som si túto novučičkú voňavú knižku zadovážila za obyčajné tri eurá a poskytla jej nový domov vo svojej vynovenej knižnici. Zhruba dva mesiace tam sedela so svojimi sestrami a čakala na začiatok školského roka, kým sa do nej konečne pustím. Prišiel September a stalo sa.

Pôvodne som čakala niečo, také obyčajné. To čoho sa mi však pri čítaní knihy dostalo predčí všetky moje očakávania, ktoré som voči tejto knihe mala. Čakala som typický príbeh lásky sem tam popretkávaný nejakým upírom. Nič také sa však nekonalo. Neviem, či to bolo skutočne príbehom alebo som len knihu čítala v správnom čase a vhodnom duševnom rozpoložení, ale mňa uchvátila, dokonca tak, že som ihneď po jej prečítaní zamierila na goodreads aby som si overila, či bude mať kniha pokračovanie alebo nie. Na môj vkus totiž skončila presne tak, ako má skončiť kniha, ktorá chce nechať čitateľa v napätí. A tento koniec a táto kniha si pokračovanie rozhodne zaslúži.

Príbeh Meeny, ktorá je autorkou scenáru televízneho románu Nenásytná (áno ide o seriál, ktorý sa volá Nenásytná a nie o príbeh sexuálne neuspokojenej ženy v strednom veku ako si myslela väčšina mojich spolužiakov) a ktorej sa do života chtiac nechtiac votrú upíri v ktorých tak neskutočne neznáša. Možno je táto téma pre ňu i pre čitateľov trochu otrepaná a pôvodne som aj ja čakala nejaké klišé...a možno som sa ho dočkala, resp. možno sa ho niekto dočkal, ale pre mňa tá kniha rozhodne patrí k tým najlepším čo som čítala.

"Takúto scénu by v živote nevymyslela. A aj keby ju napísala, Fran ani Stan by ju nikdy nepustili do éteru. Nikto by jej totiž neveril. Bola až priveľmi bizarná."

Príbeh mi neprišiel ani fádny, otrepaný a rozhodne nie nudný, nakoľko vo chvíľach kedy som knihu nečítala som mala neskutočnú chuť ju otvoriť a znovu sa ponoriť do jej príbehu. Taká by naozaj dobrá kniha mala byť, že Vás pripúta a nepustí až do poslednej strany. Presne tohto som sa pri Nenásytnej dočkala.

Ak by som mala spomenúť z knihy ešte niečo, tak to bol ľúbostný príbeh popretkávaný miestami sexuálnymi scénami. Chvíľu som sa tomu aj divila, ako môže byť v knihe niečo také, až potom si vravím, že predsa ani ja už nemám dvanásť rokov a že tak ako ja starnem tak starnú aj príbehy okolo mňa a sex už predsa pre mňa nie je ničím extra, tak prečo ma tak prekvapil v knihe. Ktovie.

Každopádne myslím, že aj toto prispelo k tomu, že sa mi kniha páčila. Pre človeka, ktorý je zamilovaný a je v istom momente sám je táto kniha skvelá. Pripomenula mi, že si treba vážiť človeka ktorého milujeme a nebrať ho ako samozrejmosť.

"On bude vždy v temnote. Bude ju pozorovať. A čakať. Pravdepodobne si bude myslieť, že ju ochraňuje. A Meena nepochybovala o tom, že ju naozaj bude ochraňovať."

 

 Celkové hodnotenie:

http://icons.iconarchive.com/icons/fatcow/farm-fresh/32/diamond-icon.pnghttp://icons.iconarchive.com/icons/fatcow/farm-fresh/32/diamond-icon.pnghttp://icons.iconarchive.com/icons/fatcow/farm-fresh/32/diamond-icon.pnghttp://icons.iconarchive.com/icons/fatcow/farm-fresh/32/diamond-icon.pnghttp://icons.iconarchive.com/icons/fatcow/farm-fresh/32/diamond-icon.png

Plný počet 5 z 5 diamantov, pretože táto kniha ma dostala, vycicala a prinútila ma takmer ju nepustiť z ruky. Odporúčam všetkým romantickým dušiam, ktorým už idú klasický upíri trochu na nervy. Pretože aj keď sú sexi, mužní, bohatí a skvelí, predsa len sa tento príbeh trochu vymyká normálu.

1 komentár:

  1. kniha vyzerá super, Meg zbožňujem, takže ani táto jej kniha ma neminie :)

    OdpovedaťOdstrániť