utorok 20. mája 2014

Sara Shepard - Nevinné

"Najsladší úsmev ukrýva tie najtemnejšie tajomstvá"

Deje sa tu niečo zvláštne
alebo
280 strán, ktoré sa stávajú prudko návykovými

ČTYŘI ROZTOMILÉ MALÉ LHÁŘKY SKRÝVAJÍ DOST TEMNOU MINULOST. Spencer přebrala kluka vlastní sestře. Aria sní o učiteli angličtiny. Emily se zakoukala do holky, co je na škole nová. Maya je… víc než jen kamarádka. A Hanna je schopná zvracet, jen aby byla stále krásná. Společné mají nejedno tajemství, jenže… to nejhorší je příšerné. A pravda nesmí vyjít najevo.
Proč bych měla mlčet? Zasloužily by si pykat. Každé zmuchlané psaníčko a každá podivná zpráva přichází ode mne. Já roztomilým malým lhářkám srazím hřebínek. Věřte mi. Vím toho na nich dost, abych je pohřbila zaživa.


Toto pokračovanie bolo pre mňa vlastne prvým dielom, ktoré som v tejto sérii prečítala. Opisovali sa tu hlavne udalosti, ktoré sa odohrali v prvej knihe, takže myslím, že keby som prvú knihu dodatočne vôbec nečítala myslím, že by mi to nijako neuškodilo, chcela som v tom však mať poriadok a priznávam, že mi to ani nijako neuškodilo, na druhej strane však ani extra nepomohlo.

"Mona Vanderwaalová zrovna s Celeste - holkou, co chodila na Quaker - předváděly svůj talent při skladbě Total Eclipse of the Heart. Měly už obě vypito, takže se musely vzájemně podpírat a každou chvíli jim maličkaté kabelky padaly na zem."

Príbeh sa znova odohráva v Rosewoode a točí sa okolo našich štyroch mladých krások, ktoré majú každá toľko tajomstiev, že by zaplnili hádam sto kníh a nie len jednu sériu. Často sa dej vracia k udalostiam prvej knihy, rozvíja ich a dolaďuje maličkosti. Taktiež sa často vraciame do obdobia siedmej triedy, kedy sa dievčatám stala "tá vec" a neustále sa objavujú záhadné správy, ktoré každé z dievčat dostáva.

Pri čítaní knihy som tiež musela trochu myslieť na to, ako veľmi mi príbeh pripomína film Viem čo ste robili minulé leto, kde bol príbeh celkom podobný, mám pocit, že sa tam raz tak aj niekto vyjadril, v štýle "Viem, čo ste robili". To len taká poznámka na okraj.

Postavy sa v tejto knihe nejako extra neobmieňajú, čo je dobre, aspoň si ich človek ľahko zapamätá a môže si k nim vytvoriť akýsi vzťah, páči sa mi začínajúci vzťah medzi Seanom a Ariou a takisto som uvítala príchod Tobyho na scénu, aj napriek tomu ako bola jeho postava podivínsky poňatá v prvej časti, v tejto sa stal šarmantným mladým mužom, ktorý ma skutočne očaril a s ktorým by som veru šla na ples i ja. A veru nie len na ples!
  
"Ja neviem čo robiť," dokončila. "Mám pocit, že som jediná, ktorá tu drží všetko pohromade."

Kniha nás opäť, tak ako prvý diel takmer neustále udržiava v napätí a na konci knihy máte chuť vytrhať si vlasy, mňa osobne koniec veľmi zasiahol a absolútne som si ho takto nepredstavovala, práve naopak, dúfala, som, že predmetná postava, s ktorou sa budeme musieť rozlúčiť sa v knihe ešte objaví a zohrá nejakú zaujímavú úlohu. Taktiež sa mi páči, ako si dievčatá v závere myslia, že konečne odhalili osobu, ktorá stojí za všetkými správami a ako sa napokon ukáže, že sa mýlili. Myslím však, že takto sa bude tiahnuť celou sériou. Nájde sa potenciálny pisateľ a napokon sa ich podozrenie vyvráti, ale uvidíme.


Celkové hodnotenie: 

Kniha sa mi páčila o trochu viac ako jej predchodca a rozhodne ma jej záver donútil okamžite siahnuť po pokračovaní.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára