sobota 25. augusta 2012

"Knižní zpověď I" (Od kolébky do školy)

Niečo z dielne od Fanty. Našla som to celkom náhodou a zdalo sa mi to zaujímavé, tak prečo sa nezapojiť a nespríjemniť si soboty. Podstatou je odpovedať na otázky, ktoré by mali byť zoradené tak nejako od prvých rokov až do... do smrti alebo bližšie neurčeného časového obdobia.

Otázky:
1. Jsi knižní tip?
 Myslím, že určite, kedysi som knihy priam hltala a teraz sa znova snažím prečítať aspoň tie, ktoré mi cvrnknú do nosa.

2. A co tvoji rodiče a příbuzní?
 Dedko je na tom rovnako, vždy keď má čas je zabraný v nejakej knihe, mama so sestrou podobne, keď ich niečo zaujme tak si prečítajú a otec prečítal len Štyroch tankistov a psa.

3. A vrstevníci?
Ako ktorí, ale musím uznať, že tí, ktorí sú mi najbližší majú knihy celkom v obľube.

4. Vyprávěli ti vaši nebo příbuzní pohádky, když jsi byla malá? Pokud ano, jaké?
Myslím, že áno, ale jediné čo si pamätám sú príbehy o Jánošíkovi, ktoré mi rozprával starký a mamine príbehy o vymyslenom vodníkovi, ktorý sa vždy pomstil ľudom, ktorí nám nejako znepríjemňovali život.

5. Četli ti rodiče nebo příbuzní pohádky, když jsi neuměla číst? Pokud ano, jaké?
Boli to príbehy z knižiek "Minirozprávky", časom však prestali, pretože som ich vedela naspamäť a opravovala som ich, keď urobili nejakú chybu. 

6. Uměla jsi již před školní docházkou číst?
Len niektoré písmená. 

7. Jaká byla tvá první (nebo alespoň patřila mezi ně) knížka, kterou jsi přečetla sama?
Netuším ako sa volala ale viem, že mala veľmi veľké písmená a obrázky a požičala som si ju zo školskej knižnice. 

8. Bála jsi se některé pohádky?
Bála som sa čarodejnice zo Snehulienky, mali sme doma tú Disneyovskú a tam ju nakreslili vskutku strašidelne.

9. Jaká byla tvá nejoblíbenější kniha než jsi šla do školy?
Zázračné bobuľky, bola to rozprávka o zvieratkách, ktoré žili v krásnych minidomčekoch a deti, ktoré keď zjedli bobuľky,  zmenšili sa na ich veľkosť a mohli sa spolu hrať.

10. Chtěla jsi být nějakou tvojí oblíbenou postavou?
Morskou pannou Ariel, pretože žila vo vode!

11. Měl jsi ve škole problémy se čtením?
Trochu, pretože som čítala moc rýchlo a tým pádom mi ostatní nerozumeli. 

12. A co tvoji spolužáci?
Niektorí nie a niektorí neskutočné, že som až mala chuť ich opravovať. 

13. Jakou knihu jsi měla ráda na prvním stupni (do 5. třídy)?
Troch pátračov.

14. V pubertě se jistě něco změnilo, tak co druhý stupeň (od 6. do 9. třídy, popřípadě tercie - kvarta na gymnáziu).
Žiadna extra zmena, Slávna päťka, Dvojčatá, Medzi nami dievčatami a potom som sa dostala aj k Denníkom princeznej a zamilovala sa do Jany Eyrovej.

15. A na střední škole, popřípadě vysoké?
Twilight, Mesto Ember, Rada neštastných príhod a potom rôzne knihy rôznych žánrov, ale jednoznačne naj sa pre mňa stala Až bude padat hvězda. 

16. Jak se tvé oblíbené žánry měnily?
 Žánre, ani neviem, nejako sa na ne nezameriavam.

17. Četli jste si ve škole z čítanek? Do kolikáté třdy?
Až do maturitného ročníka. Aj keď čím vyšší ročník, tým menej čítaniek a ochotných ľudí na čítanie. 

18. Museli jste ve škole mít čtenářské/kulturní deníky? Pokud ano, kdy to začalo a trvá to do teď?
Na základnej, v prvých štyroch ročníkoch, potom som si už len do zošitka zapisovala knižky a anotácie, aby som nezabudla, ktoré som už prečítala. 

19. Doporučovala vám učitelka nějaké knihy?
Niekedy, pri niektorých preberaných knihách spomenula, že by sme si ich mohli prečítať. 

20. Máš ráda povinnou četbu (musíš je prostě přečíst ať chceš nebo ne)?
Nemám, všeobecne nemám rada, keď ma do niečoho nútia a vlastne som z povinnej literatúry povinne čítala len tie na základnej a na strednej Petra a Luciu, pretože som o tej knihe robila referát. 

21. A co taková doporučená (jsou to knihy, ze kterých si můžeš vybrat)?
Prečo nie, určite sa nájde nejaká, ktorá bude stáť za to. Vlastne väčšina tých, ktoré čítam teraz sú viac menej doporučené, pretože si vyberám knihy, na ktoré som natrafila niekde na blogu, alebo ich niekto niekde spomenul a zaujali ma. 

22. A učebnice?
Niektoré som prečítala celé (hlavne pred maturou) a ináč v nich len hľadám veci, ktoré potrebujem. Skôr si z nich vypisujem poznámky. 

23. Jak se k učebnicím chováš?    
Raz za čas z nich utrem prach. Keďže do školy som ich nosila málokedy a doma som ich používala len sporadicky, ale všetky vždy prežili.
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára