streda 12. septembra 2012

Sherlock Holmes

"Umíte mlčet, Watsone, což z vás dělá 
neocenitelného společníka."
Akční a dobrodužný film "Sherlock Holmes" natočil známý režisér Guy Ritchie pro společnost Warner Bros. Pictures a Village Roadshow Pictures. Robert Downey Jr. ztvárnil legendárního detektiva a Jude Law září v roli Holmesova věrného kolegy Watsona, doktora a válečného veterána, který je impozantním spojencem Sherlocka Holmese. Rachel McAdams uvidíme v roli Irene Adler, jediné ženy, která získala převahu nad Holmesem a která s detektivem udržuje bouřlivý vztah. Mark Strong ztvárnil roli Holmesova nového tajemného protivníka, Blackwooda a Kelly Reilly hraje krásnou Mary, po níž touží  Holmesuv společník Watson.
Myslím, že Arthur Conan Doyle by bol spokojný, keby sa vybral do kina a zbadal by takto sfilmovaný svoj príbeh. A myslím, že rovnako spokojný môže byť každý divák, aj keď nepochybne by sa určite našli nejaké chybičky krásy. Mňa osobne film prekvapil, nečakala som od neho nič výnimočné, takže som v konečnom dôsledku bola príjemne prekvapená.


Sherlock spolu so svojím spoločníkom Watsonom riešia prípad "zlého čaroděje" Blackwooda, ktorý sa rozhodol dostať k moci a ovládnuť mesto. Začína sa tak vyšetrovanie hodné len najlepšieho detektíva, pretože ako sa ukazuje, polícia je na neho akosi prikrátka. Do toho musí Watson udržiavať svoj vzťah s Mary, čo nie je vôbec jednoduché, pretože Sherlock ho vždy zatiahne niekam, kam nechce. Ale ani Sherlock neostáva pozadu, čo sa týka žien a zapletie sa s Irene, ktorá ho však len vodí za nos. Sherlock si však hlavu s ničím neláme a rieši prípad pomocou Watsona a taktiež pomocou svojej úžasnej logiky a myslenia a všetkého možného, čím oplýva jeho mozog.

http://www.atomicpopcorn.net/wp-content/uploads/2009/07/Sherlock-Holmes-Trailer-sherlock-holmes-2009-film-6295508-1920-1080.jpg

Roberta Downeyho som nemala rada, môj názor mierne pozmenil Iron Man a tento film dielo zavŕšil. Rola Sherlocka akoby mu bola šitá na mieru a on sa v nej dokonale našiel. Trochu výstredný, náladový ale vo svojej podstate geniálny. Jude Law v roli jeho spoločníka zohral svoju rolu veľmi dobre, najčarovnejší je vždy, keď sa zas a znova rozčuľuje nad tým, ako ho Sherlock dokáže do všetkého zatiahnuť aj napriek jeho protestom. Ženské postavy vo filme veľmi nevynikajú, obe zohrali svoje roly dobre, nemyslím, že by to bolo niečo extra super, nad čím by sa človek musel veľmi pozastavovať.

http://brandonfibbs.com/wp-content/uploads/2009/12/holmes-pic.jpg

Prostredie je stvárnené veľmi pekne, Londýn v dávnych vekoch nemá možnosť vidieť hocikto, aj keď len na televíznej obrazovke. Zvlášť sa mi páčil ešte nedostavaný most, ktorý dominuje mnohým záberom a v závere sa mu venuje asi najviac času. Soundtrack k filmu v ničom nezaostáva za všetkým, čo nám film ponúka a je skvelý. Aj keď, nepustila by som si ho len tak doma, ale k filmu sa hodil.

Holmes: "Sláva že jste tu, Lestrade. Docházely mi vtipy."
Lestrade: "V jiném životě byste mohl být velkým zločincem."
Holmes: "A vy velkým policistou."

 
Film, ktorý sa bude páčiť širokým masám, ktorému nie je čo vytknúť. Jedine ak neznášate niektorého z hercov, alebo filmy, kde takmer nesvieti slnko. Za tú pochmúrnosť a ešte pre niečo, čo je len medzi nebom a zemou som dala len štyri hviezdičky. Ale rozhodne odporúčam každému.

2 komentáre:

  1. skvelý popis filmu :-D mne sa film velmi lúbil a vela som sa nasmiala...a totálne zbožñujem Roberta :-P

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka :) ja som si ho tiež časom voľáko obľúbila :) Alebo si vyberá dobré roly :)

      Odstrániť