pondelok 10. septembra 2012

Glee | 1. séria


Kedysi som vídala na tento seriál upútavky v televízii a už vtedy som ho akosi chcela pozerať. Dávali ho však v nedeľu doobedu a to sa mi ani náhodou nechcelo vstávať. A tak, jedného dňa, keď mi došli ostatné seriály, rozhodla som si ho stiahnuť. Prvé dve série som videla s českým dabingom, tú tretiu v originálnom znení, uvidím, či to bude veľká zmena.


(Kluci se neúspěšně snaží tancovat.)
Will: Jen to chce být v pohodě, dobře? Hrajete baseball, že? Co vám trenér říká o odpalech?
Puck: I když podplatíš nadhazovače, vem si pálku.

 
Hneď na začiatku, pri prvých dieloch som si nebola istá, čo to tvorcovia mysleli s týmto seriálom vážne, alebo si akosi robí srandu sám zo seba. Dodnes som na to neprišla, takže bohvie. Každopádne, viem sa zasmiať aj na veciach, ktoré možno tvorcovia mysleli smrteľne vážne, ale mne prišli ako z knihy "Najlepšie ironické hlášky".

V Glee sa všetko točí okolo spevu, spočiatku sa to dalo vydržať, čím viac sa však séria chýlila ku koncu, stalo sa, že som niektoré časti, kde sa spievalo proste pretočila, áno spievajú pekne, ale pesničku si môžem pustiť hocikedy, prekvapivo ma zaujal aj príbeh. V prvej sérii spevácky klub len začína a študenti sa  do neho veru nehrnú. Postupne sa ich však pozbiera dostatok na to, aby sa mohli zúčastniť súťaže, v ktorej sa musia umiestniť. Taká bola podmienka od riaditeľa školy, ináč by im klub zrušil.

Will: Co říkáte, když zvedáte telefon?
Mercedes: Co je?
Artie: Kdo to je?
Kurt: Ne, ona je mrtvá, tady její syn.

Klub teda pravidelne trénuje, občas vystupuje a popri tom prežíva svoje životné krízy ako každý klub plný teenagerov.  Hlavne klub, ktorý je pozbieraný z tak odlišných ľudí ako tento. Členovia to nemajú ľahké aj z toho dôvodu, že ich spoločnosť odsunula na úplný okraj a každý kto do neho vstúpi stáva sa totálnym outsiderom.

V prvej sérii som najviac pociťovala súdržnosť tohto klubu, nech už bol pozliepaný z akýchkoľvek členov. Rozchody, hádky s rodičmi, tehotenstvo, rozvod, boj so Sue alebo s alkoholom, všetko sa im akosi podarilo zvládnuť. Práve preto som vytrvala až do poslednej časti. Pretože nech sa objavil akýkoľvek problém, vždy sa vedeli dať dokopy a pomôcť si.

(Emma prochází kolem opilého Kurta.)
Emma: Kurte, já se v těch rozpouštědlech nevyznám, ale tvůj dech smrdí jako čistý líh.
Kurt: Oh, Bambi. Já tak plakal, když ti lovci zastřelili maminku
.

Hlavným ťahačom klubu je podľa mňa Rachel, ktorá sa už sama považuje za hviezdu. Je jedináčik, ktorý žije so svojimi otcami - áno otcami a už odmalička je zvyknutá na kopu pozornosti. Niekedy je mierne otravná, ale na všetko sa dá zvyknúť. 

Ďalej tu máme Finna a Quin, ktorá je hlavnou roztlieskavačkou a predsedníčkou celibátneho klubu a ktorá akoby zázrakom otehotnie. Quin patrila k postavám, ktoré sa mi v prvej sérii páčili, nielen výzorovo, ale aj preto, že sa zdalo akoby prešla akousi zmenou. 


Mercedes, Tina a Artie sú akoby len takými hopsajúcimi v pozadí, ktorí keby tam neboli a bol by tam niekto iný, ani by to nebola taká tragédia. Aspoň pre mňa. A popri nich aj  Santana a Mike Chang. Takí prehliadnuteľní. Ešte by som k nim zaradila Pucka, ktorý aj keď dobre vyzerá a jeho piesne rozhodne nepretáčam, akosi nemá na to vyjsť z tieňa ostatných. 


Samostatnou jednotkou je pre mňa Kurt, ktorý sa konečne priznal k homosexualite a popri ňom aj jeho otec Burt, ktorý aj keď vyzerá ako drsňák a aj keď je to len seriálová postava, postavil sa k faktu, že je jeho syn gay ako správny človek. Celkovo musím priznať, že je to celkom sympatická postava a je milé sledovať, ako sa snaží správať jednak "chlapsky" a jednak tak, aby bol pre syna vzorom a podporoval ho vo všetkom, pokiaľ ide o správnu vec. A hlavne, vie sa Kurta zastať. 


Druhou samostatnou jednotkou, aj keď ani nie tak pre svoju charizmu ako Kurt, ale pre svoju hlúposť je Brittany S. Pearsová, ktorej podľa jej slov Britney Spears ničí život a delfíny sú žraloci gayovia. Z jednej strany sa Brittany môže zdať len ako primitívna roztlieskavačka a poskok Sue Sylvestrovej, ale na strane druhej, si človek uvedomí, že vo svojej hlúposti by mohla byť vyhlásená za nesvojprávnu, ale takým milým spôsobom. 

Koho v seriáli vrcholne nenávidím je Sue, ide mi totálne na nervy. Tým, ako veľmi sa snaží celý klub sabotovať. Celá tá neprávosť mi ide na nervy, nemám rada keď sa niečo také deje, ale uznávam, že nemôže byť len seriál o krásnych mačiatkach, že tam niekde musí byť skrytý výr, ktorý ich chce zožrať. Našťastie sa jej Glee klub dokáže vždy nejako vzoprieť a vyjsť z ich súbojov ako víťaz.  


A nesmiem zabudnúť na Willa, ktorý tento klub vedie a neúnavne celý rok bojuje so Sue. Spočiatku prežíval krásne dni so svojou manželkou, ktorá čakala ich dieťa, časom sa však prišlo na to, že je to všetko len výmysel jej chorej mysle (ona bola skutočne šialená podľa mňa) a napokon sa spolu rozvedú (konečne) a Will si konečne všimne Emmu, ktorá je do neho celý čas zamilovaná. 


A na koniec to najlepšie! Jesse. Objavil sa náhodou ako priateľ Rachel a neskôr aj ako konkurent z druhého klubu, proti ktorému mali nastúpiť v súťaži. Jedno sa mu musí uznať spieval naozaj dobre. A vyzeral ešte lepšie. Skutočne radosť na neho pozerať. Škoda len, že v prvej sérii nepobudol dlho. 

Prvá séria bola taká...fajn, čo sa mi páčilo najviac bola súdržnosť klubu aj akási ucelenosť jednotlivých dielov, teda že dokopy tak pasovali akoby tvorili jeden príbeh, ktorý len niekto trochu posekal. Samostatne prvej sérii * * * *. Zaslúžene podľa mňa.


(Sbor plánuje, jak se pomstít Vocal Adrenaline.)
Will: Možná bychom mohli ukrást jejich školní sochu.
Kurt: Jejich socha je z bronzu a znázorňuje velkého žraloka bílého požírajícího tuleně. A važí tři tuny
.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára