sobota 1. septembra 2012

"Knižní zpověď II" (Knihkupectví a knihovna)

Je sobota a spolu s ňou aj horda otázok. Pôvodcu nájdete TU.
Otázky:
  1. Koupíš si knihu nebo si ji raději půjčíš? Radšej si knihu kúpim, aspoň tú, ktorú chcem mať doma, ale niektoré si radšej len požičiam, hlavne tie, ktoré ma nenadchnú až tak, aby som ich mala doma.
  2. Jak často kupuješ knihy? Veľmi často nie, ale keď finančná situácia dovolí, tak som ako odtrhnutá z reťaze.
  3. Dostáváš knihy na Vánoce, narozeniny, svátky... jako dárek?
    Ja dostávam peniaze, aby som si nejakú knižku kúpila, keďže mamka nikdy nevie, akú knihu už mám a akú nie.
  4. Kde je kupuješ? V kníhkupectvách, antikvariátoch, na nete, v knižnici keď majú výpredaj, všade, kde sa nájde dobrá kniha za primeranú cenu.
  5. Jakou nejvyšší částku by jsi byla ochotná za ni dát? Fúha, neviem, radšej vždy hľadám tú najlacnejšiu cestu, ale keď už tak možno 15€.., ináč väčšinou čakám, kým bude lacnejšia.
  6. Máš nějaký trik při nakupování dobré knihy? Ani nie, proste pozerám, pozerám a čo sa mi páči a stojí tak akurát, tak to beriem. Teraz ale väčšinou už viem čo chcem, tak len pozerám, kde to majú najlacnejšie.
  7. Co je pro tebe nejdůležitější - autor, název knihy, obal, krátký obsah, který má většina knih nebo něco jiného? Pri neznámych knihách ma prvá zaujme obálka, potom názov a ak má aj dobrý obsah, nie je o čom.
  8. Řídíš se při vybírání knih radami známých nebo dáš na vlastní instinkt a na to, co tě samotnou láká? Ako kedy, väčšinou je to o tom inštinkte.
  9. Co děláš s knihami, které sis koupila, ale již tě nebaví třeba kvůli věku (např. dětské knížky, dívčí romány...)? Tie úplne detské mám naukladané pod posteľou a tie zvyšné sú stále aktuálne v poličke.
  10. Půjčuješ si knihy od známých? Niekedy, keď vidím, že majú niečo zaujímavé, ale nerada.
  11. Jak často chodíš do knihovny? Tak aby som stihla vrátiť knižky v termíne, čo sa nie vždy podarí.
  12. Jsi tam "známá firma"? Nemyslím, dakedy možno, ale s príchodom na strednú som tam začala chodiť menej často a vymenili aj pracovníčky.
  13. Co si tak převážně půjčuješ? Ostala som uväznená v detskej beletrii, predsa sa neodtrhnem od tých príbehov a sem tam zbehnem aj do "dospeláckej" a keď potrebujem navštívim aj tú s odbornými knihami.
  14. Jak zacházíš s knížkami, které si půjčíš? Normálne :)
  15. Vracíš knihy včas nebo musíš za zpožděné vrácení platit? Snažím sa včas, ale niekedy sa stane že sa oneskorím.
  16. Chodí tam tvoji známí a vrstevníci? Jedine mama, dnes sa to už skoro nikomu nechce.
  17. Kdyby jsi mohla, šla by jsi tam na brigádu? Chcela som, ale nikoho nepotrebujú.
  18. Máš z knihovny nějaký zajímavý zážitek? Ani nie.
  19. Jsi ochotná někomu půjčit knížku? Som, ale odkedy sa mi niektoré nevrátili, tak to asi prestanem praktizovať.
  20. Už se ti stalo, že ti ji nevrátili nebo vrátili nějak poškozenou? Áno, prišla som tak o siedmu časť Harryho Pottera a knihu Sama mama... a ak ešte nejaké sú, tak o nich našťastie neviem.

1 komentár:

  1. Fúha.. iný spoveď :D ja rada čítam a tiež si knížky radšej kúpim :] akurát tieto prázdniny som mala na čítanie také plodnejšie :] i keď, je ťažké teraz nájsť dobrú knížku, všetko sa teraz točí kolo upírov, nesmrteľných a pod. :] má to stále rovnakú dejovú líniu, :P akokeby robené podĺa predlohy :] historické romány si rada prečítam, sú to také oddychovky, :] keď sa tak zamyslím, doteraz mi v pamäti ostali knihy od Jozefa Kariku [ V tieni mafie, ..] hovorí ti to niečo? :] aké knížky máš rada ty? :]

    OdpovedaťOdstrániť