štvrtok 28. februára 2013

Darren Shan - Jazero duší (The Saga of Darren Shan ¤ 10)

"Můj najdrazší přítel je po smrti. Můj svět je roztříštěn na kusy. Bylo mi jedno, jestli přežiju nebo ne."

Názov: Jazero duší
OriginálLake of Souls
Autor: Darren Shan
Vydalo: ALBATROS, 2009, 207 strán

Séria: The Saga of Darren Shan ¤ 10

Darren a Harkat se vracejí k Circo Mostruoso, aby se vyléčili ze smutku a bezmocného zoufalství po smrti pana Hroozleyho. Ale Harkatovy noční můry se zhoršují, a tak se musí vydat na cestu za svou pravou totožností. S Darrenem se ocitají v podivném světě plném nečekaných a nepředvídatelných nebezpečenství. A Osmond Sudd se jen zpovzdálí královsky baví svou hrou. A čí duše čeká na Harkata na prokletém jezeře?


Desiate Darrenove dobrodružstvo nezačína práve najveselšie, ale to sme mohli po stratách, ktoré nás postretli v predošlej knihe aj očakávať. Darren sa zdržuje v cirkuse Monstruoso, takmer s nikým sa nerozpráva a je nepriateľský. To však jedného dňa zmení návšteva v podobe Alice, Debbie a prekvapivo aj pána Sudda, ktorý sa rozhodol, že je konečne čas zastaviť Harkatove nočné mory a poslať ho na pátranie po tom, kým kedysi býval.

Lidička sa tak púšťa na dobrodružstvo, ktoré ho môže stáť vlastný život, ale je rozhodnutý toto všetko podstúpiť, len aby konečne zistil, kým kedysi bol vo svojom živote. To by však nebolo ono, keby mu na pomoc nepribehol opäť Darren, s ktorým sa na chvíľu (ale skutočne len na chvíľu) rozdelili. Spolu tak prejdú záhadnými dverami, ktoré pre nich stvoril pán Sudd a ocitajú sa v krajine, ktorú nepoznajú a ktorá pre nich pripravila dobrodružstvo, ktoré sme nečakali nie v najhorších, ale ani v žiadnych snoch.

Musím priznať, že táto desiata kniha sa mi páčila zo všetkých najviac. Zhltla som ju takmer na dva razy, musela som ju tajne čítať aj na prednáškach. Prvýkrát sa ocitáme v úplne inom svete, takže opisy a hlavne fantázia pracujú na plné obrátky. Páčilo sa mi také rýchle striedanie krajiny, takisto veci, ktoré našich hrdinov postretli, ktoré boli nanajvýš nezvyčajné. Napätie strieda ďalšie napätie a nervy Vám v niektorých chvíľach ide priam roztrhať.

Myslím, že konečné rozuzlenie je pre všetkých veľkou odmenou, na ktorú som ja osobne čakala a musím priznať, že som čakala čokoľvek ale toto konkrétne zakončenie by ma nenapadlo ani vo sne. Ale bola som s ním nadmieru spokojná.


Opakujem, pre mňa najlepšia kniha zo série. 

Súčasť projektu: 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára