nedeľa 12. augusta 2012

My Sister´s Keeper | Je to aj môj život

"Veď ja by som dokonca ani nežila, keby Kate neochorela."



Co drží rodinu pohromadě? Nick Cassavetes, režisér Zápisníku jedné lásky a Johna Q., v tomto filmu o milující rodině, zkoušené - a semknuté nemocí dítěte, znovu dokazuje, s jakou jistotou umí zacházet s příběhy o hloubce lidských emocí. Cameron Diaz, Abigail Breslin, Alec Baldwin a další členové výjimečného hereckého obsazení s velkým citem oživují příběh jedenáctileté Anny Fitzgerald, která má být dárcem pro svou nemocnou sestru, ale nakonec se začne domáhat práva rozhodovat o vlastním těle. Tento akt svobodné vůle možná Fitzgeraldovy rozdělí - anebo se stane prvním krokem k vítěznému pochopení oddanosti, důstojnosti a významu rodiny. (csfd.cz)


Tak nejako náhodou som sa dostala k tomuto filmu a pôvodne som ho veľmi pozerať nechcela, pretože žeby som bola nejakým extra fanúšikom Cameron Diaz sa povedať nedá. Nejako však nebolo čo, tak sme si pustili tento film... spočiatku, kým človek zistí o čo vlastne ide, sa môže film zdať trochu nudný, ale postupom času, ako začína rozmýšľať... Plakala som. A ešte pár dní potom ma kvárili nočné mory. Dúfam, že ja o svoju sestru neprídem, pretože to je jedna z najhorších vecí na svete... Vlastne ani na to nechcem myslieť, lebo budem plakať znova. Krásny film, skutočne, možno si niekedy prečítam aj knihu. Keď budem mať náladu... poplakať si

 
"Spomínaš si na to leto, keď som išla do tábora? Hrozne som sa bála, že o vás prídem."
"Áno."
"Predtým ako som nastúpila do autobusu, si mi povedala, aby som sa posadila na ľavej strane, hneď pri okne, aby som sa mohla obzrieť a vidieť vás."
"Spomínam si."
"Aj teraz sa posadím na to isté miesto. Všetko bude v poriadku."
~~~~~
 "Smrť je proste smrť...nikto ju nikdy nepochopí. Kedysi dávno, som si myslela, že mojím účelom na Zemi bola záchrana sestry. Ale nakoniec, som to aj tak nedokázala...Pochopila som, že to nebolo dôležité. Dôležité je, že som mala sestru. Výnimočnú sestru. Som si istá, že sa s ňou jedného dňa opäť stretnem. Ale dovtedy...náš vzťah pretrváva..."


Mňa rozplače máločo... a tomuto filmu sa to podarilo. Nie je to ten typ, ktorý by si človek pozrel aj viackrát, skôr je to film, ktorý donúti človeka zamyslieť sa, vyvolá v ňom nejaké pocity, emócie. Vlezie Vám hlboko do srdca, pod kožu, všade kam mu dovolíte. Mimovoľne a bez toho, aby ste si to uvedomovali. Niektorým viac, niektorým menej, ale dostane každého.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára