nedeľa 12. augusta 2012

Vow | Navždy spolu

"Co kdyby vás ten, koho milujete, doslova a do písmene nepoznával? Věděli byste, jak si jeho srdce získat podruhé?"


Paige (Rachel McAdams) a Leo (Channing Tatum) představují mladé novomanžele, kteří jsou do sebe až po uši zamilovaní a žijí spokojeným životem umělců v Chicagu. Jedné zimní noci se při vánici stanou účastníky dopravní nehody. Leo ji přečká bez úhony, ale úraz hlavy připraví Paige o veškeré vzpomínky na vztah s manželem. Když se probere z kómatu, je pro ni Leo cizí člověk. Leo se náhle ocitá v bolestné situaci člověka, který je nucen znovu zažehnout lásku, na kterou čekal celý život, a získat si srdce své manželky ještě jednou. Z Paige se po duševní stránce stala znovu mladá studentka práv, kterou byla před pěti lety, ještě než potkala Lea a vydala se po cestě umění. Zdánlivě během okamžiku přestala být ženou, kterou Leo znal, a kromě toho nepoznává nic ze svého současného života. Když se zdá, že je šance na to, že se jí paměť vrátí, takřka mizivá, je Leo nucen čelit svým nejhorším obavám – pomyšlení na to, že přišel o svou životní lásku a svou jedinou rodinu. Jelikož se nevzdává, rozhodne se začít znovu a chovat se k Paige tak, jako by se právě poznali, s nadějí, že jelikož se do sebe už jednou zamilovali, podaří se jim to znovu. Je to výzva, která prověří vše, čemu kdy věřil o lásce, o sobě a o slibu, který je součástí každého svatebního obřadu: slibu, že manželé zůstanou navždy spolu.


 Ja som tomuto filmu akosi neprišla na chuť. Keď som na začiatku čítala dej na csfd. myslela som si, že by to mohlo byť celkom fajn, osobne som sa asi s takouto témou vo filme ešte nestretla, tak prečo nie. A takisto som potrebovala trošku romantiky. Podcenila som však slovko "dráma", ktoré obsahovali informácie o filme. A veruže som urobila zle. Namiesto peknej romantickej veci som sa dočkala len...takéhoto akéhosi ničoho. Lebo to neviem ani len poriadne pomenovať.

Nechápte ma zle, naozaj mám rada Channinga Tatuma, veď máloktorá sa na neho nepozrie s hriešnou myšlienkou, ale aj napriek jeho smutným očiam som sa nejako nedokázala pre ten film nadchnúť. Ani trochu. Nie tak, ako by som chcela. Nehovoriac o tom, vžiť sa do hlavných postáv. Nehrozilo.

Za pozitívum filmu by som však označila začiatok. Netradičné zoznámenie a potom všetky tie drobnosti, ktorými sa Leo snažil Paige získať. Naozaj roztomilé a priznávam, že keby môj chlap niekedy vymyslel niečo také, asi by som na to nechcela zabudnúť nikdy a milovala by som ho do smrti. Potom však príde osudná nehoda a Paige sa ocitne v nemocnici, kde sa prebudí so stratou pamäti. To veru nie je bohviečo, hlavne pre jej manžela. Tomu sa zrazu celý život prevráti naruby.

Všetko čo prišlo po tomto "začiatku" by som zavrhla. Ja viem, že práve to bolo hlavnou témou toho filmu, aké je ťažké vrátiť sa do svojho života po takej nehode, a všetko okolo toho, ale to už akosi nebolo pre mňa. Asi som ten film pozerala v nesprávnu chvíľu. Ale naozaj sa mi nepáčilo, ako sa postupne vracala k rodičom, k starej láske a potom sa vracala k Leovi a snažila sa nájsť sama seba.  Nič pre mňa, naozaj.
Koniec. Za takéto by som vraždila a zakázala by som ich natáčať. Viem, že nie všetky filmy môžu skončiť tak, ako by som si priala ja. Ale pri tomto som sa takmer modlila a nič. Nevadí. 


Nepomôžem si, ale stojím si za svojím. Poučenie do budúcna: Keď už Rachel McAdams a happyend, tak to si už pustím The Notebook.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára