nedeľa 12. augusta 2012

Girl with the Dragon Tattoo | Muži, ktorí nenávidia ženy


Mikael Blomkvist (Daniel Craig) je finanční reportér, odhodlaný očistit svou pověst poté, co byl obviněn z veřejného pomlouvání. Jedním z nejbohatších průmyslníků ve Švédsku, Henrikem Vangerem (na Oscara nominovaný Christopher Plummer), je povolán, aby rozluštil tajemství dávného zmizení jeho milované neteře Harriet – kterou, jak je Vanger přesvědčen, zavraždil některý z členů jeho rodiny. Novinář se vydává na odlehlý ostrov u promrzlého švédského pobřeží, aniž by tušil, co tu na něj čeká. V téže době je Lisbeth Salanderová (Rooney Mara), výstřední, ale velmi efektivní detektiv společnosti Milton Security, pověřena úkolem Blomkvista prověřit. Tento úkol má nakonec za následek to, že s Mikaelem spojí síly při vyšetřování vraždy Harriet Vangerové. Ačkoliv se Lisbeth distancuje od světa, který ji opakovaně zradil, její hackerské schopnosti a dokonalé soustředění se ukáží jako zcela klíčové. Když se Mikael postaví tváří v tvář zachmuřené rodině Vangerů, odkrývá Lisbeth tajemství, zametená pod koberec. Dvojice začíná rozkrývat řetěz vražd, táhnoucí se z minulosti až do současnosti, který oba detektivy křehkým poutem sbližuje, ale současně je vtahuje do nejdivočejších proudů řeky moderního zločinu. (csfd.cz)


Schválne som si tento film nechávala na čas, kedy už budem mať za sebou knihu. Predsa len, niekedy nie je bezpečné robiť to naopak a tiež si myslím, že keby som ten koniec videla najprv vo filme, asi y som sa do konca knihy nedostala. Nakoniec musím povedať, že som urobila dobre, keď som s tým počkala.

Zarazil ma hlavne koniec, kedy som sa ja tešila na poslednú scénu, ktorá bola v knihe, aké však bolo moje prekvapenie, keď som zistila, že vo filme to urobili inak! Toto veru nie je pre mňa, nemám rada také radikálne odchýlky od pôvodného príbehu a týmto si film u mňa urobil nie malé čierne očko ale obrovský čierny kráter!

Ináč však všetky veci boli zobrazené zhruba tak, ako som si ich predstavovala, až na detail, že niektoré tie rozvláčne časti z knihy boli trochu skrátené. Po knihe ma však nebavili niektoré rozhovory, ktoré sa mi zdali neskutočne dlhé. Aby však divák všetko pochopil boli nevyhnutné, chápem, ale ja som radšej zvolila na ten čas rýchlejšie pretáčanie.

Čo sa týka konca koncičkého, dúfala som, že keď už zmenili jednu vec, možno by mohli aj tú poslednú, ale oni nie, tú pekne ponechali presne tak ako je to aj v knihe. Nuž čo, nemôžem mať vždy všetko. Rozhodla som sa ešte si pozrieť pôvodnú verziu filmu (zatiaľ čo američania spravia jednu, švédi už majú všetky tri), aby som to mohla porovnať, lebo jediné čo zatiaľ môžem podľa obrázkov, že americký herci sú predsa len ..no krajší. Uvidíme, možno časom svoje hodnotenie prehodnotím, teraz však ostávam pri troch hviezdach.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára