štvrtok 29. novembra 2012

Darren Shan - Upíria hora (The Saga of Darren Shan ¤ 4)

"Co vydává to světlo?"
"Luminiscenční lišejník."
"To je jazykolam, anebo odpověď?"
Názov: Upíří hora
Originál: Vampire Mountain
Autor: Darren Shan
Vydalo: ALBATROS, 2005, 149 strán

Séria: The Saga of Darren Shan ¤ 4 
Čtvrtý hororový příběh o poloupírovi je neméně napínavý jako ty předchozí. Tentokrát se Darren po úmorné riskantní cestě severskou divočinou ocitne přímo v srdci upířího světa. V jeskynním labyrintu Upíří hory poznává zblízka život a řád celého klanu, který se po 12 letech schází k svému rokování. Rada knížat, před niž předstoupí se svým učitelem panem Hroozleym, má rozhodnout o jeho budoucnosti. Atmosféru celého příběhu dokresluje všudypřítomná hrozba nepřátelského pána vampýrů.

Zas a znova sa vraciam k Darrenovi a jeho poloupírskemu životu. Tentokrát to však bola oproti predošlým knihám, len taká minichuťovka, ktorá ma podľa mňa mala len navnadiť na ďalšiu časť, čo sa jej v konečnom dôsledku aj podarilo. Rozhodne som veľmi zvedavá, ako to bude pokračovať v ďalšej časti, keďže mi táto prišla taká akosi neuzavretá.

Tentokrát nás príbeh posunul o čosi viac ako predtým, skočili sme o šesť rokov, Darren je už starší a spolu s panom Hroozleym sa chystajú na radu upírov, čo veru nie je najjednoduchšia cesta, keďže rada sídli niekde ďaleko, kde je podľa Darrenových informácií sneh a hlavne ako je už z názvu jasné, je to hora, na ktorú sa potrebujú vyškrabať. Naboso a hlavne bez kadejakého mihania. Vraj to má byť akási forma skúšky.

Táto knižočka mi fakt pripadala neskutočne krátka, opisovala vlastne len ich cestu k hore a potom prvé dni v srdci upírskeho hniezda rady. Spoznávame nové priestory, objavujú sa nové postavy. Mne osobne najviac "sadol" maličký vlk, nepomôžem si, keď som si ho tak predstavila, takého chutného a huňatého, musela som si ho obľúbiť hneď. A takisto Hroozleyho učiteľa, učaroval mi ten jeho kľud a humor.

Zo starých postáv tam naopak nebol dlhodobejšie takmer nikto okrem Darrena  a Hroozleyho, dokonca som miestami musela pripustiť, že mi chýbal Evra, ktorý na výpravu ísť nemohol, ale podľa mňa by po tom, čo sa stalo kedysi ani nešiel.

Nesmiem zabudnúť, ani na pána Sudda, ktorý sa na chvíľu objavil, aby vnútil Hroozleymu a Darrenovi dvoch zo svojich "lidiček", aby ich sprevádzali na horu a aj keď mi to spočiatku bolo trochu proti srsti, lebo som si na nich už podľa toho hladkania brucha, keď boli hladní urobila svoj názor a veruže nebol veľmi pozitívny. Ku koncu knihy sa však postupne menil a som zvedavá ako sa to bude s týmto národíkom vyvíjať ďalej.

Celkovo by som však knihu ohodnotila dobre. Avšak ešte stále čakám na niečo, čo by prekonalo túto priemernosť a vyškriabalo sa trochu vyššie ako sú tri hviezdičky. Tie knihy na to majú, len akosi to v nich ešte neviem nájsť. Snáď nabudúce.

  V podstate mi to ani neprišlo hodné samostatnej knihy, skôr len ako úvod k tej ďalšej.


Súčasť projektu: 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára