piatok 24. augusta 2012

Eon: Zaklínač drakov

Názov: Eon: Zaklínač drakov
Originál: Eon: Dragoneye Reborn
Autor: Alison Goodman
Vydalo: IKAR, 2009, 456 strán

Séria: Eon, časť ¤ 1

Šermiarske umenie, dračia mágia a hrdina s nebezpečným tajomstvom. Dvanásťročný Eon je už niekoľko rokov študentom. Jeho intenzívna príprava vychádzajúca z východoázijskej astrológie zahrňuje dva druhy umení – umenie meča a magické schopnosti. On a jeho učiteľ dúfajú, že ho vyberú za učňa zaklínača draka – jedného z dvanástich energetických drakov šťastného osudu. Lenže Eon má nebezpečné tajomstvo. V skutočnosti je to Eona, šestnásťročné dievča preoblečené za chlapca, aby získalo šancu stať sa zaklínačom draka. Ženy majú zakázané používať dračiu mágiu. Keby niekto odhalil jej prestrojenie, znamenalo by to jej istú smrť. Keď hrozí, že Eonino tajomstvo vyjde najavo, ona a jej spojenci sa ocitnú v smrteľnom nebezpečenstva a v centre boja o trón. Eona musí nájsť fyzické i duševné sily bojovať proti tým, ktorí ju chcú pripraviť o mágiu... i o život.
 Môj názor
Na túto knihu som počula len samé chvály a tak som teda od nej automaticky aj veľa očakávala. A tá kniha, má v sebe niečo, neviem to opísať, ale pohltilo ma to od prvých stránok. Na jednej strane som chcela čítať a čítať a neprestať, na strane druhej som však nechcela prísť až na jej koniec, pretože by mi to chýbalo. V momentoch, kedy som knihu odložila som si niekedy až priala znova sa vrátiť do Eoninho sveta. Ktovie prečo, ale akoby tá kniha mala v sebe niečo magické, div, že sa mi nepriviazala perlami k ruke. Ani by som sa nečudovala.

Všetko má však svoj koniec a tak som sa aj ja chtiac-nechtiac musela dočítať až na poslednú stranu, čo mi bolo nesmierne ľúto, ale na druhej strane, mala som za sebou štyristo neskutočne úžasných strán, ktoré si raz určite prečítam znova. Ale to až keď už budem mať svoju. A to si už rovno kúpim aj pokračovanie, na ktoré som už teraz "nadržaná". Normálne je to asi prvý dôvod, prečo sa teraz neviem dočkať vianoc. Pretože Eon a Eona budú určite na zozname darčekov, ktoré si kúpim.

Nemám viac čo povedať. Mohla by som sa rozpisovať o deji, ale myslím, že najlepšie bude, ak si každý túto knihu prečíta sám a sám prežije celý príbeh bez toho aby som ja niečo prezrádzala. Ale musím priznať, že niektoré...rozuzlenia ak sa to tak dá nazvať by som veru nečakala, čakala som niečo klasické, čo už poznám z podobných kníh, ale nič také sa nedialo.


http://unthirsty.com/images/rating-no-star.png?1253646666http://unthirsty.com/images/rating-no-star.png?1253646666http://unthirsty.com/images/rating-no-star.png?1253646666http://unthirsty.com/images/rating-no-star.png?1253646666http://unthirsty.com/images/rating-no-star.png?1253646666
Eona podľa mňa dostane každého...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára