sobota 15. septembra 2012

"Knižní zpověď" IV. (Film vs. Kniha)

Znova je tu sobotná knižná zpověď od Fanty.
Otázky:
  1. Raději si přečteš knížku, nebo se podíváš na film?
     Oboje, podľa nálady, keď už som unavená a nechce sa mi veľmi sústrediť na písmená, tak si pozriem nejaký film.
  2. Co by si podle tebe vybrala většina tvých kamarádů a známých?  Myslím, že film, je to nenáročnejšie.
  3. Čteš knihy spíše po nebo před filmem?
     Pokiaľ viem o tom, že je aj film tak radšej pred filmom, pretože by sa mi ju asi veľmi čítať nechcelo, keby som dopredu vedela ako skončí. Tak si to radšej prečítam, predsa len je to, to pôvodné podľa čoho a ten film točil.
  4. Co tě donutí se podívat na film natočený podle nějaké knížky?  Ak je kniha dobrá, alebo ak si myslím, že kniha dobrá nebola ale film by to ešte mohol zachrániť.
  5. Přečteš si ráda nějakou knížku, když jsi jako první viděla film?
     Pokiaľ bol ten film skutočne dobrý, tak áno.
  6. Zjistíš po zhlédnutí filmu, že byly tvé představy úplně jiné, nebo se spíš shoduješ s filmem?  Ako kedy, postavy sa niekedy veľmi odlišujú ale samotný príbeh niekedy ani nie.
  7. A shoduje se většinou film s knihou, nebo jsou tam velké rozdíly ?  Myslím, že sa nájdu filmy, ktoré sa zhodujú do bodky, ale zatiaľ čo som videla, tak sa vždy našli nejaké odchýlky, väčšie alebo menšie, ale rozhodne tam vždy boli.
  8. Vadí ti to? Ako kedy, keď nejde o nejaké závažné veci, ktoré nejako nenarúšajú dej, tak mi to veľmi nevadí, pokiaľ je to však úplne iné tak potom to veru nemôžem prekusnúť.
  9. Jaký film byl natočený podle knížky, ale přestože byl obsahově o něčem jiném, byl lepší než kniha nebo alespoň na stejné úrovni?
     Ako si vycvičiť draka, kniha je o dosť odlišná oproti filmu, ale musím uznať, že to filmové spracovanie nemalo chybu.
  10. Jaký film byl natočen podle knížky, ale přestože byl obsahově o něčem jiném, byl mnohem horší než kniha?  Švédsky film Muži, ktorí nenávidia ženy, podľa mňa tam boli dosť veľké odchýlky, ktoré mi proste vadili.
  11. Jaké místo (krajinu, město…) filmaři skvěle vybrali?  Denník putovných džínsov, zamilovala som sa do filmového Grécka, v ktorom Lena prázdninovala.
  12. Které naopak zničili?  Pre mňa je to miesto, kde bývali Weasleyovci, mali predsa dvor so škriatkami a stodolu a za ním kopec a vo filme ho len zasadili do nejakého poľa.
  13. Kterou postavu filmaři skvěle vystihly?
     Pre mňa je to asi Charlie z Twiligtu, nedá sa nemať ho rád.
  14. Kterou postavu naopak dost zkazily?
      Gilla z Mesta Ember, predstavovala som si ho úplne ináč. Čo sa dá robiť.
  15. Co tě na zfilmovaných knihách vadí?
     Že niekedy vynechávajú podstatné detaily, ktoré sa mi na knihe páčili. 
  16. Co se ti naopak líbí?
      Keď niektoré mužské postavy hrajú naozaj dobrí herci.
  17. Čteš knihy napsané podle nějakého filmy?
    Ešte som sa k takej nedostala, väčšinou som natrafila len na tie, kde sú len obrázky z filmu a k tomu nejaké texty a to ma nejako neláka.
  18. Co tě donutí si je přečíst?
     
    Nič
  19. Máš je ráda nebo si raději přečteš "normální" knížku?
     Istotne normálnu knihu
  20. Jaká kniha napsaná podle filmu byla nejlepší?
     Vzhľadom na to, že som nečítala, neviem.
  21. Jaká nejhorší?
     To isté ako v predošlej otázke :)
  22. V čem se většinou tyto knihy lišily od filmu?
     Osobne myslím, že v málo veciach, keď boli podľa filmu...do knihy sa toho dá vopchať predsa len viac.
  23. Díváš se na zfilmované filmy z doporučené četby?
     Pokiaľ ma zaujala téma, tak prečo nie.
  24. Pomáhá ti film zapamatovat si děj např. při referátu?
     Pokiaľ ma film baví, tak áno.
  25. Pamatuješ si, která postava je která spíše v knize nebo ve filmu?
     Ako kde, podľa toho ako často sa daná postava vyskytuje, alebo ako sa chová, je to rôzne.
  26. A co jejich jména?
     Skôr v knihe, kde sa k nim môžem vracať, ak by som ich zabudla.
  27. Říkají vám při literatuře, která díla byla zfilmovaná a stojí je vidět?
     Áno, na konci roka sme sa vždy k niektorým takýmto dielam dostali.
  28. Ukazují vám při češtině krátké ukázky z probíraných děl, které byly zfilmované, na internetu (např. youtube.com), nebo rovnou i celý film?
     Nie
  29. Myslíš, že by bylo dobré shlédnou zfilmovaná díla, které sis vybrala k maturitě?  Myslím, že z diel, ktoré som mala na maturite by som si pozrela Kapitánovu dcéru.

3 komentáre:

  1. "Keď niektoré mužské postavy hrajú naozaj dobrí herci. " --- ho ho ho :D o tom viem ja svoje veľmi dobre :D hh... kniha vs film..ja uprednostnujem knížku, mám z toho väčší zážitok, málokedy ma film naplní tak, ako to potrebujem a chcem :] niektoré filmy mi dokonca znechutili mnohé knížky, kdežto boli úplne odfláknuté a naopak ma niekedy niektoré dosť prekvapia :] ale to zriedkavo :] a tak niekto to vie "robiť" :] a niekto nie, no :] pekné spoveď :]

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pekné odpovede...film Ako si vycvičiť draka je moja srdcovka 8_) fakt skvele prepracované 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mě se film Muži, kteří nenávidí ženy dost líbil. A neřekla bych, že tam byly velké odchylky oproti knize. Ale tak jde o názor:)

    OdpovedaťOdstrániť