streda 3. júla 2013

Zo starej knižnice (1)



Každý z nás má knihy, ktoré čítal predtým ako sa dostal k blogom a k internetu, tvoria súčasť našich životov. Myslím, že nie je na škodu tieto knihy vytiahnuť na svetlo sveta rovnako knihy, ktoré čítame teraz, venovať im kúsok na našich blogoch a možno tak sledovať ako sa vyvíjal náš čitateľský vkus. 

Ako prvá v mojom zošitku svieti kniha Môj sladký domov, knihe som v tej dobe dala hodnotenie 5 kvačiek (také aké dávali učiteľky v škole, keď sme mali v písomke správnu odpoveď), čo odpovedalo hodnoteniu vynikajúca (ktoré som mala napísané na prvej strane) a musím priznať, že sa na ňu rozpamätávam ťažko. Teda na knihu samotnú ani nie, hneď ako ju vidím viem, že príbeh sa odohrával na mori a že sa mi páčil. Ale to je bohužiaľ asi tak všetko. Myslím, že jedného dňa by som si túto knihu chcela prečítať znova.

Názov: Môj sladký domov (Edícia Čajka)
Autor: Sharon Creechová
Vydalo: Mladé Letá
Rok: 2004
Počet strán: 128

Hlavná postava: Sofia
Vedľajšie postavy: Cody, Brian, Mo, Dok, Drcko

Príbeh siroty, trinásťročnej Sofie, ktorú si pred tromi rokmi vzali k sebe rodičia. Aj napriek matkiným protestom sa Sofia dostane na loď - Pútničku, ktorou sa spolu s dvoma bratrancami a tromi strýkami plavia zo Severnej Ameriky do Anglicka za Drckom - starým otcom. Po ceste ich zastihne obrovská vlna. Sofiu vyhodí na palubu a Cody sa hlavou udrie do kormidla. Nakoniec sa však šťastne doplavia k Drckovi no nazad už letia lietadlom. (toto je opis, ktorý mám pri knihe napísaný)

V tomto vzrušujúcom dielku nabitom vtipom sa rozvíja príbeh Sophie, ktorá sa odvážne pustí na nebezpečnú plavbu Atlantikom. Tá je pre ňu zároveň cestou za odhaľovaním tajomných stránok jej minulosti. (databazeknih.cz)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára