pondelok 8. júla 2013

My Mad Fat Diary

My Mad Fat Diary (TV seriál)

Komedie / Drama

Velká Británie, 2013, 6x45 min

Sharon Rooney .......... Rae
Jodie Comer.......... Chloe
Claire Rushbrook .......... matka Rae
Nico Mirallegro .......... Finn
Sophie Wright .......... Tix

Rae Earl (Sharon Rooney) rozhodně není dívka, kterou byste mohli jen tak přehlédnout, ať už kvůli jejímu naštvanému výrazu nebo nadváze. Jinak ale prožívá všechny trable běžného teenagera, tedy skoro. Vrací se domů z pobytu v léčebně, kam se dostala po svém pokusu o sebevraždu. Žádný návrat ale není snadný, zvlášť když se vracíte ke střelené matce, která si za dobu vaší nepřítomnosti do domu nejen nastěhovala svého přítele, který je v zemi nelegálně, ale taky všem řekla, že jste místo v léčebně byli na prázdninách ve Francii. Opustit tak bezpečné místo, kde si Rae za dobu čtyř měsíců našla přátele, kteří ji přijímají bez výhrad, vrátit se a snažit se zapadnout zpátky do světa, kde ji v podstatě nikdo nezná, je tak nesnadnou cestou. Před Rae ale stojí nejtěžší úkol. Aby ji mohlo přijmout její okolí, což je nejen kamarádka z dětství Chloe a její parta, musí se nejdřív naučit mít ráda sama sebe.


K tomuto seriálu som sa dopracovala cez môj obľúbený tumblr a cez obrázky Rae s Finnom, kde vyzerali celkom zaľúbene. Vtedy som ani len netušila o čo vlastne by mohlo ísť. Ale keďže je to seriál a seriálov predsa nie je nikdy dosť, stiahla som a pustila sa do sledovania.

Po prvej časti som nevedela, čo si mám o tom všetkom myslieť. O príbehu, postavách, neskutočnom nezvyklom prízvuku. Zrejme to bolo príčinou, prečo som seriál nezmazala ale pustila si ďalšiu a potom ešte jednu časť. A zrazu som bola na poslednej a bolo mi to ľúto.

Nezvyklý pocit, ale predsa tam bol. V kútiku mojej duše mi bolo smutno za postavami, dokonca aj tými, ktoré som na začiatku nemala veľmi v láske. A hlavne som ostala na mieste, kde sa príbeh síce skončil pre mňa dosť uspokojivo ale rozhodne nie natoľko, aby sa v tom momente seriál skončil! Rozhodne si vyžadujem ďalšiu sériu, rozhodne mi príbeh chýba a hlavne je tu ten malý škriatok, ktorý mi sedí na pleci a spolu so mnou sa pýta, čo všetko príbeh ešte skrýva, čo je schopný divákom dať, aké veci odhaliť našim očiam.

Pre mňa bol tento seriál prvým, ktorý som videla a ktorý sa tak trochu vymykal tým ostatným, ktoré pravidelne sledujem. Bol o nás, teenageroch, o našich problémoch aj keď toto bolo o tých nezvyčajných problémoch, ale akoby sa ma to osobne dotýkalo. Koniec koncov nepatrím k modelkovským výstavným kusom a stotožniť sa s Rae bola malina. Ale predsa len tam toho bolo viac.

My mad fat diary je seriál na ktorý sa človek pozrie, chvíľu je zmätený, potom nadšený , seriál ktorý donúti človeka sa zamyslieť, pousmiať a musím priznať, že niekedy som sa naozaj schuti zasmiala a že niekedy mi bolo naopak do plaču. Pre mňa perfektný seriál a rozhodne očakávam pokračovanie.

2 komentáre:

  1. Wow, díky za tip, o seriálu jsem netušila a dost mě zaujal, určitě ho už mám v hledáčku. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie je za čo :) som rada, že zaujal : ja som sa o ňom tiež dozvedela náhodou a neľutujem :) škoda, že nepatrí medzi tie také známe seriály, pretože si rozhodne pozornosť zaslúži :)

      Odstrániť