nedeľa 27. októbra 2013

RaShelle Workman - Blood and Snow (Blood and Snow)

"Someone´s cooking," I whispered. "Do you think it´s the psychotic murderer? He´s going to feed us before he slays us?" he asked, mischievous.

Príbeh Snehulienky trochu inak
alebo
55 strán o jej začínajúcom upírskom živote

Snow White lives in Salem, Massachusetts with her dad, stepmother, and her cat, Gatsby. Her entire life she's been teased for her fairy tale name, and the fact that her seven best friends happen to be guys whose names begin with the same letters as the seven dwarves. Everything changes two months before her sixteenth birthday. She's bitten by The Hunter, and transformed into a revenant—not quite human, not quite vampire.

Ku knižke som sa dostala náhodou cez jednu recenziu. Podarilo sa mi ju dočítať až vďaka čítačke, ktorú som dostala a vzhľadom na jej "hrúbku" no ani tak veľmi netrvalo. Musím priznať, že toto bola moja prvá kniha, ktorú som sa odhodlala prečítať v angličtine. Na jednom blogu som raz našla článok, ktorý hovoril o čítaní v AJ, autorka tam spomínala, že nie je potrebné si každé slovo hľadať v slovníku, ale porozumieť obsahu. Takže som slovník vylúčila a max. použila výkladový, ktorý bol poruke.

"Looking into his dark eyes was like looking into the Universe. If anyone asked, I would swear I saw stars and planets rotating within."

Myslím, že porozumieť obsahu problém nebol. Snehulienka, sedem trpaslíkov, Popoluška (je to Cinderella, nie?) ako najlepšia priateľka, takmer klasický príbeh, nebyť toho upírskeho podtónu, ktorý sa tam skrýval. A tej romantiky, ak by sa to teda tak dalo povedať. Keď som totiž čítala niektoré pasáže, mala som pocit, akoby tie riadky písala autorka v teenagerskom veku. Podobné myšlienky totiž pred neviemkoľkými rokmi behávali po rozume aj mne (chlapec, ktorý je dlho nablízku a konečne vyjadrí svoje city, perfektný chlapec, ktorý sa len tak objaví aby sme ho mohli obdivovať). Možno je to trochu mimo pocit, ale stojím si za ním.

Kniha aj keď maličká mala niečo do seba, vďaka čomu som ju predsa len dočítala a aj keď nepatrí medzi knihy na ktoré by som spomínala s láskou, alebo sa k nim chcela vrátiť, beriem to ako začiatok svojho cudzojazyčného čítania a rozhodne si v rámci tréningu prečítam aj ďalšie časti. Len je otázne koľko ich bude.

"My life had gone from normal, boring even, to supernatural. Overnight."

Och a nesmiem zabudnúť na obálky. Myslím, že tie má táto séria vskutku veľmi vydarené a rozhodne si myslím, že plnia svoju úlohu - nalákať čitateľov.

 

 Celkové hodnotenie:

http://icons.iconarchive.com/icons/fatcow/farm-fresh/32/diamond-icon.pnghttp://icons.iconarchive.com/icons/fatcow/farm-fresh/32/diamond-icon.png

Myslím, že je to vhodné ohodnotenie, príbeh sa prečítať dá ale rozhodne to nie je niečo nad čím by som tancovala od radosti alebo niečo čo by ma extra zaujalo.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára