sobota 2. novembra 2013

Kathy Reichs - Přijdu tě zabít (Temperance Brennan)

"Přesně v tu chvíli mě něco popadlo za nohu. Jak jsem se chytla za kotník, upustila jsem baterku. V duchu jsem viděla rudé oči a žluté zuby. V ruce jsem ucítila plastikový sáček. "Do prdele," řekla jsem, v ústech vyschlo, ruce roztřesenější než dřív, jak jsem se vymotávala z toho pytlíku. "Přepadena a zbita igeliťákem."

 Temperance ako ju nepoznáte
alebo
360 strán predlohy obľúbeného seriálu

Do Montrealu zavítalo leto a doktorka Temperance Brenannová sa ujala náročného poslania riaditeľky oddelenia forenznej antropológie v provincii Quebec. Jej prvá pracovná zastávka je novoobjavené pohrebisko v centre mesta. Tempe stačí jeden pohľad na ľudské ostatky zabalené v igelitových vreciach a je jej jasné, že víkend strávi v laboratóriu. Ide o veľmi brutálnu vraždu. Kto však je tá osoba s ryšavými vlasmi a s drobnou kostrou? Brenannová je presvedčená, že po uliciach chodí vrah, a zapojí všetky svoje kriminalistické vedomosti i schopnosti, aby ho zastavila.

 http://blog.brittanyschlamp.com/wp-content/uploads/2011/12/post-separator.png
Milujem Kosti, ale kto by Kosti nemiloval, no nie. Samozrejme hovorím o seriály, ktorý sleduje strašné množstvo ľudí. Nie všetci však vedia, kto za tým všetkým vlastne stojí. Kathy Reichs, autorka série kníh o Temperance a ja som jej za to neskutočne vďačná. Aj za knihy myslím. Rozhodla som sa totiž pustiť do série o Tempy pekne od začiatku, aby som vedela ako to vlastne všetko začalo.

"Nějakého muže zabil jeho synovec, rozřezal ho motorovou pilou a pak uskladnil v mrazáku ve sklepě. Výpadok proudu na něj upozornil zbytek rodiny."

Môj prvý pocit bolo akési zhrozenie a rozhorčenie nad tým, keď som zistila, že Temperance pracuje síce s kosťami, ale s dcérou, bývalým manželom a epizódou alkoholizmu mi nesedela k tej Tempy, ktorú pravidelne stretávam na obrazovke. Musím priznať, že mi chvíľu trvalo, kým som si na to zvykla a bola ochotná to brať. Predsa len je pravda, že filmy a seriály sa často dosť odlišujú od svojich predlôh. Nevadí.

Plne mi to vynahradil príbeh, ktorý sa začínal nevinne, dalo by sa povedať až trošku nudne, napokon sa z neho vynorila pre mňa typická zápletka a kniha skončila presne tak, ako by sa dalo očakávať. Neviem, či je to len pre mňa, alebo sú niektoré detektívky proste predvídateľné pre každého z nás. Alebo to je ich množstvom a tým, že sú takmer všade okolo.

"Ale vím, že nějakej zasranej pošuk vám dneska v noci zaparkoval lebku mezi petunie. Koukejte nechci, abyste riskovala. Dejte mi slovo, že budete opatrná. Žádné další výpravy." Zase ten paternalismus. "To byla petržel."

Aj napriek tomu ma však príbeh dokázal držať napnutú ako strunu, hlavne v poslednej časti knihy, kedy aj keď bolo jasné, čo sa bude diať, predsa len ma príbeh a napätie nútili prevracať stránku za stránkou a takmer neísť spať, aby som mohla čítať. Ak máte radi detektívky, rozhodne túto knihu odporúčam, pretože myslím, že patrí medzi tie lepšie.

Tento príbeh je skvelý, keď som sa však rozhodovala ako ho ohodnotiť, nevyhla som sa porovnávaniu, áno kniha bola skutočne úžasná, na jej smolu však podľa mňa nebola až taká dobrá ako detektívky, ktoré som už prečítala, hlavne mám pri tomto porovnávaní na mysli knihy od dvojice Douglas Preston a Lincoln Child. A možno to bolo tým, že je to len prvá kniha, možno sa to časom zmení.

http://blog.brittanyschlamp.com/wp-content/uploads/2011/12/post-separator.png

Celkové hodnotenie:

http://icons.iconarchive.com/icons/fatcow/farm-fresh/32/diamond-icon.pnghttp://icons.iconarchive.com/icons/fatcow/farm-fresh/32/diamond-icon.pnghttp://icons.iconarchive.com/icons/fatcow/farm-fresh/32/diamond-icon.pnghttp://icons.iconarchive.com/icons/fatcow/farm-fresh/32/diamond-icon.png
Pri tejto knihe som si uvedomila, ako veľmi zbožňujem detektívky a knihy podobné tejto a že by som ich mala čítať viac, čo rozhodne urobím, pretože táto kniha za prečítanie stála a verím, že aj pokračovania budú minimálne také dobré ako táto kniha.


2 komentáre:

  1. detektívky veľmi nemusím, ale táto vyzerá zaujímavo :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to ja som ich veľký fanúšik, aj keď som si to vlastne dlho ani neuvedomovala :)

      Odstrániť