piatok 17. augusta 2012

Cabin in the Woods | Chata v horách

Päť priateľov sa vyberie na víkend do opustenej chaty v horách a stanú sa im samé zlé veci... Ak si myslíte, že tento príbeh už poznáte, zamyslite sa ešte raz. Fanúšikmi obdivovaní Joss Whedon a Drew Goddard nakrútili film Chata v horách, uletený horor, ktorý prevracia žáner naruby. Goddard vysvetľuje: „Na jednej strane Chata funguje ako klasický horor. Je to ten typ filmu, pri ktorom si dáte pukance a pevne držíte svoje dievča za ruku, zatiaľ čo sa dívate, ako päť tínedžerov vyráža do lesa, kde sa im prihodí niečo strašné. Ale je to aj naša verzia tohto typu filmov. Čo znamená, že veci budú šialenejšie, než očakávate. Uvidíte, čo ste ešte nikdy nevideli. A neveriacky budete sledovať miesta, ktoré vám v tomto filme ukážeme. Ale bude to sranda. Aj krvavá a strašidelná, ale predovšetkým zábavná.“

Banda teenagerov vyrazí na opustenú chatu do hôr, kde plánujú mať kopu alkoholu a sexu a zábavy. Cestou sa zastavia na opustenej benzínke, kde nesmie chýbať podivný majiteľ, ktorý si párkrát odpľuje a mierne vystraší svojich zákazníkov svojim drsným a strašidelným správaním. Nie je o čom, začiatok je takým klišé akým má byť. A v podobnom duchu to aj pokračuje. Príchod na chatu, jeeej, ubytujme sa a šup k jazeru.

Zlé veci sa začínajú diať až trochu neskôr a niekde v tom momente prišla chvíľa, kedy si vravím "Bože môj!!!!!!" Príbeh v chate sa totiž prelína s iným dianím. Dianím, ktoré keď pochopíte (na čo netreba veľa času, nie je to až také zložité), vám príde ako niečo úžasné. Alebo aspoň mne to tak prišlo. Doposiaľ som sa s podobným nápadom nestretla a toto si zaslúži najlepšie hodnotenie.

Išla som do toho s tým, že nečakám horor, po ktorom sa budem báť zavrieť oči, bola som totiž zvedavá na to "iné poňatie" tohto filmu a musím povedať, že sa vydaril. A hlavne, keď už sa zdá, že je film takmer na konci, pozerám na prehrávač a rozmýšľam, čo tam tie decká chcú ešte polhodinu robiť? Ale zase som sa nechala nachytať a rýchly koniec s dlhými titulkami sa nekonal. Konala sa tá... najnahustenejšia polhodina filmu vďaka ktorej sa nakoniec všetko vyjasnilo.


Nemohla som odolať, myslím, že to bol jeden z najlepších hororov, aké som videla, aj keď sa mu nepodarilo vystrašiť ma. 






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára