nedeľa 12. augusta 2012

One Day | Jeden deň

"Nič, čo za niečo stojí, nie je jednoduché."


Emma (Hathaway) a Dexter (Sturgess) se vídají celých dvacet let, každý rok spolu ale stráví jen jeden den. Seznámili se na večírku po jejich společné promoci 15. července 1988, i přes vzájemné sympatie ale zůstávají jen přátelé. Každý následující 15. červenec odhaluje, jak se oba za rok změnili, odkrývá jejich úspěchy i prohry, navzájem se svěřují se svými zážitky, problémy a nevydařenými láskami. Po letech strávených hledáním štěstí a porozumění - ale také dospíváním a dozráváním - si Emma i Dexter začínají uvědomovat, že klíč k opravdové lásce a spokojenosti mají celou dobu na dosah ruky. (csfd.cz)


Spočiatku sa mi do toho filmu veľmi nechcelo. A napokon som na konci aj oľutovala, že som ho vôbec pozerala. Nie že by bol taký strašný, to nie... ale ten koniec... Najprv to vyzerá ako pekný príbeh priateľstva a kto čaká krásny koniec, aj sa dočká, veď ako inak by to už mohlo v preláskovaných filmoch fungovať. Pomedzi to však nasleduje niekoľko rokov, počas ktorých sa navzájom stretávajú a nestretávajú, tu prichádzame aj k najnudnejšej časti filmu, ktorú som na druhý raz už pretočila, pretože to nejako extra neovplyvňuje dej, je to len zdĺhavé a nudné. A potom príde koniec. Z ničoho nič, ešte sa ani nespamätáte z nádherného "pred konca" a zrazu to na Vás spadne ako lavína... revala som... ako malé dieťa...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Keby som ťa mohol obdarovať, čímkoľvek po zbytok života, vieš, čo by to bolo?
Sebavedomie. Buď to alebo vonná sviečka."

"Nie, iba som chcel povedať... ...že som cítil to isté. Po tom našom takmer-sexe.
Chcem povedať, nepísal som básne.
Nie som predsa blázon. Ale myslel som na teba.
A stále myslím. Na nás dvoch."

"Ďakujem všetkým, ktorí prišli na našu svadbu.
Cesta k nej bola kľukatejšia než čínsky múr."

"Chcem dieťa s mužom, ktorého milujem.A ak to nespraví on, chcem ho mať s tebou."
"Tak to aby sme začali."





Miestami trochu nudné časti, príbeh úžasný, čakanie snáď nekonečné a koniec prekvapivý, 
ktorý ma zaskočil, nie však príjemne.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára