sobota 27. októbra 2012

Darren Shan - Madame Okta (The Saga of Darren Shan ¤ 1)

"Ve skutečném životě se dějí nehezké věci. Lidé umírají. 
Prohrávají. A často vítězí zlo."
Názov: Madame Okta
Originál: A Living nightmare, Cirque du Freak
Autor: Darren Shan
Vydalo: ALBATROS, 2002, 199 strán

Séria: The Saga of Darren Shan ¤ 1
První kniha série Příběhy Darrena Shana. Spolužáci Darren a Steve si navzdory varování svého učitele nenechají ujít neobvyklé představení v utajovaném Cirku Mostruoso, o kterém si přečetli na nalezeném letáku. Oba chlapci jsou představením uchváceni - Darren cvičenou pavoučicí, Steve jejím cvičitelem Hroozleym, který mu připomíná upíra z jedné knížky. Ve 33 kapitolách, do nichž Darren své vyprávění vtěsnal, stíhá jako v horečnatém snu jedna noční můra druhou a oba kamarádi se ocitnou v ohrožení života.

Ku knižke som sa dostala vďaka stránke Vendea´s dream world (odkaz na konci). Meno autora tejto ságy som už isto niekde, niekedy začula ale nezaujalo ma to natoľko, aby som sa tomu nejako venovala. Až napokon som jedného dňa prechádzala blogy a našla som túto challenge a keďže niektoré sa mi skutočne pozdávajú, tak som si aj teraz povedala, prečo nie. Navyše, keď som sa prizrela ságe bližšie, išlo vraj o príbehy strašidelné, priam hororové, to bola posledná kvapka, ktorá kvapla na misku váh a ja som sa do knihy prvej pustila.

Spočiatku som začala len pár kapitolami, pretože som si nebola istá, čo ma čaká. V tejto knihe je však už aj samotný úvod prekvapivý a tak som čítala a čítala a zrazu som sa nenazdala a bolo pol druhej ráno a ja som mala za sebou 27 kapitol. Len tak jedným šupom. Musím priznať, že takto ľahko sa mi čítajú len knihy od Meg Cabotovej a myslela som, že iné už nenájdem, ale táto do tej kategórie spadá tiež. Prvé slovo, riadok, veta, kapitola a zrazu ste na konci knihy a ani neviete ako. A to je podľa mňa pri knihe veľké plus. Keď Vás dokáže dostať do deja, ale hlavne, keď ju prečítate a vlastne ani neviete ako.

Príbeh o tom, ako sa dvaja chlapci vyberú do panoptika mi pripadal celkom zaujímavý a ani náhodou som netušila, čo by sa z toho mohlo neskôr vykľuť. A veruže sa vykľulo. Nie úplne dokonalý, ale zaujímavý príbeh Darrena, ktorý obľuboval pavúky (ktoré mňa dokážu na smrť vydesiť) a jeho kamaráta Steva, ktorí zrazu zistili, že svet okolo nich, nie je až taký obyčajný, ako sa na prvý pohľad mohol zdať. A hlavne, že nie každý človek je taký obyčajný ako by mohol vyzerať a že tí neobyčajní sú stále niekde medzi nami.

Toho hororového som tam čakala trochu viac. Možno som len veľmi otrlá ale mne príbeh strach nenaháňal. Skôr ma šokoval, predsa len kniha mala skôr taký nádych, akoby bola pre deti a niektoré udalosti, ktoré sa tam odohrali mi prišli, akoby.. neviem, neviem to popísať, ale proste to boli chvíle, kedy som si povedala, že wau, toto by som veru nečakala, ale stalo sa. Vtedy mi niekedy naozaj padla sánka.

Z postáv som si obľúbila Annie, koľkokrát sa Vám v príbehoch stáva, že niekto opisuje svoju mladšiu sestru v pozitívnom svetle? Veľmi málo a tak prišlo vhod, že konečne žiadne súrodenecké zvady, ale celkom milý vzťah medzi bratom a sestrou. A takisto ma dostala úprimnosť pána Hroozleyho, keď hovoril o "bežných" aj keď smutných upírskych veciach s trochou smútku v hlase, ale hlavne, že sa to nesnažil zapierať. Tým si ma získal, hlavne na konci knihy.

Som zvedavá hlavne na ostatné diely, ktoré dúfam, že budú strašidelnejšie ako tento prvý, ak nie, nič sa nedeje, aj táto časť stála za prečítanie.

 

Konečne kniha, ktorá sa prečíta takmer sama a ktorej príbeh Vám nepripadá, ako keby ste ho už párkrát čítali. 

Súčasť projektu: 

2 komentáre:

  1. ja si plánujem túto knihu prečítať 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobrý nápad ;) je to také milé krátke spestrenie (keďže kniha nie je moc dlhá a ani samotné kapitoly)

      Odstrániť