pondelok 15. júla 2013

Scrubs



Scrubs (TV seriál)

Komedie / Drama

USA, 2001, 183x24 min

Zach Braff .......... Dr. John 'J.D.' Dorian
Donald Faison .......... Dr. Christopher Turk
John C. McGinley .......... Dr. Perry Cox
Sarah Chalke .......... Dr. Elliot Reidová
Judy Reyes ......... Carla Espinosa

Mladý doktor John „JD“ Dorian si hned v první pracovní den ve fakultní nemocnici Sacred Heart uvědomí, že ho ani dlouhá léta na lékařské fakultě nepřipravila na střet s realitou. Tváří tvář svérázným pacientům se cítí bezradný, ostatní lékaři ho urážejí a znepříjemnit život se mu snaží i zlomyslný údržbář. JD si dokonce není jistý, jestli tenhle chlapík není jen výplodem jeho bujné představivosti. Zato jeho nejlepší kamarád a spolubydlící – chirurgický praktikant Chris Turk – je přesný opak a mezi elitářské kolegy snadno zapadne. A pak je tu ještě krásná mladinká doktorka Elliot Reidová, která Johnovi padne do oka. Na tři začátečníky dohlížejí přísný a občas zákeřný primář Bob Kelso, pohledná vrchní sestra Carla Espinosová a mrzutý doktor Perry Cox, jemuž však v skrytu duše na svěřencích záleží. Cox se postará o většinu vtipných situací. JD každou epizodu komentuje jako vypravěč. Slyšíme jeho úvahy a surrealitu seriálu dodávají momenty, kdy se dostaneme přímo do jeho hlavy. Hrdinové zažívají lásky a problémy, musejí čelit rodinným povinnostem, nekonečnému papírování a neustálému proudu pacientů. V nemocnici plné nevypočitatelných existencí není o zábavu nouze, i když se občas mísí s tragickými situacemi, které k životu zkrátka patří.

Spočiatku som bola skeptická čo sa týkalo tohto seriálu. Zhliadla som pár videí na youtube, ktoré ma bohvieako nenadchli a takisto som ako verný fanúšik Greys Anatomy mala pocit, že toto bude len akousi slabou kópiou milovaného seriálu. Omyl.

Zvedavosť mi nedala a tak som sa rozhodla dať šancu prvej sérii, pričom som už po pár dieloch sťahovala druhú, tretiu atď. Musela som priznať, že prvý dojem a takisto kopa mojich predsudkov bola mylná, tento seriál GA kopíruje minimálne, alebo vôbec, podobné je len to nemocničné prostredie, pár kamarátov a ich životy. Zvyšok je napokon odlišný úplne.

Osobne by som Scrubs prirovnala asi k Priateľom. Pre mňa je to niečo, na čo sa viem tešiť, pri čom si oddýchnem, pričom zahodím starosti a tých 20 minúť sa sústredím len na príbeh a postavy. Scrubs nie je o zložitých veciach, vzťahoch telenovelového typu. Tie rieši len okrajovo.

Rovnako ako v iných seriáloch aj tu je istá skupina postáv okolo ktorých sa seriál točí stále dookola, a aj keď sa niektoré zdajú byť spočiatku mierne protivné (Elliot), napokon si ich predsa len obľúbite. Ono, ani ten údržbár nie je taký ako sa na prvý pohľad zdalo.

Seriálu hlavne nechýba humor a myslím, že na to bol primárne zameraný - na pobavenie diváka a to sa im rozhodne podarilo. U mňa sa Scrubs zaraďuje rozhodne medzi tie lepšie seriály, aj keď k úplnej perfektnosti mu u mňa zatiaľ akosi niečo chýba. Úprimne teraz mám na mysli niektoré dosť nudné scény, ktoré si s čistým svedomím pretáčam, aby som sa dostala k tým skvelým častiam.

Jediné čo tu ostáva dodať - hor sa na ďalšiu sériu. Tento seriál rozhodne doporučujem každému aj keď nie každý si ho obľúbi, ale šancu si zaslúži.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára