utorok 15. októbra 2013

Jennifer E. Smith - Štatistická pravdepodobnosť lásky na prvý pohľad

"Je možné, aby človek netušil, aký je jeho typ - dokonca ani to nie, že vôbec má nejaký typ -, až kým na to sám nepríde z ničoho nič?"

Veríte v lásku na prvý pohľad? Prvé stretnutie?
alebo
208 strán naplnené pocitmi a myšlienkami

Hadley má sedemnásť rokov. Chýbali jej len štyri minúty, aby stihla lietadlo do Londýna. Mala ísť na sobáš svojho otca so ženou, ktorú ešte nespoznala, no už ju nenávidí. Keď na letisku v New Yorku čaká na najbližšie lietadlo, stretne Oliviera, ktorý študuje v Spojených štátoch. Zapáči sa jej, až veľmi, no keď prídu v Londýne na colnicu, každý sa poberie svojou cestou. Cesty osudu sú však nevyspytateľné. Román Jennifer E. Smithovej zachytáva iba dvadsaťštyrihodinový úsek zo života tínedžerky Hadley, na konci ktorého sa znovu potvrdí stará dobrá pravda, že láska býva často hneď za rohom a prichádza vo chvíli, keď ju človek najmenej očakáva. Autorka však nepodáva banálny príbeh o dievčati zmietanom pochybnosťami o sebe samej a o svojom vzťahu k nečakane rozpadnutému manželstvu rodičov, naopak, je to príbeh o magickej sile osudu a schopnosti človeka prijať nepredvídateľný chod vecí tohto sveta, či už ide o dramatickú stratu ilúzii, alebo o nečakané citové prebudenie. Autorka prejavuje hlboké pochopenie pre citový zmätok dospievajúceho dievčaťa, ktoré napokon dokáže otvoriť srdce nielen svojej prvej veľkej láske, ale prijať doň znovu aj zavrhnutého otca.

Táto kniha je presne ten typ, ktorý mám rada. O láske, o láske, ktorá sa pritrafí len tak a pritom človek prichádza na to, že je to možno tá pravá, osudová, ktorú v živote hľadáme všetci. Mám rada knihy, ktoré nie sú príliš komplikované a niekedy idú rovno na vec, tak ako táto. Alebo aspoň mne sa tak zdalo.

Kniha opisuje jeden deň, vskutku sa mi to najprv zdalo podivné, aby kniha vcelku priemernej hrúbky opisovala len taký krátky časový úsek. Ale skutočne, aj keď časti z nej tvoria spomienky a opisy situácií, ktoré sa odohrali predtým, akosi však smerujú k tomu dňu, k pocitom, ktoré Hadley prežíva a celé sa to vlastne točí dookola a v konečnom dôsledku to dáva celkom dobrý zmysel.

"Toľko času strávila znechucovaním si tejto cesty, až prestala byť pripravená na možnosť, že by z nej mohlo vzísť aj niečo dobré, niečo neočakávané."

Hlavná hrdinka Hadley cestuje na svadbu svojho otca, na ktorú sa priveľmi neteší a radšej by ten čas strávila úplne inak. To by však nebol osud, aby na ňu predsa len nešla, neomeškala lietadlo a nespoznala Olivera, ktorý z jej nudného letu urobí niečo výnimočné a z jej citov mierny guláš. Ich cesty sa však po príchode rozídu a tu nastáva správny okamih pre duše dobrodružné.

Príbeh sa nebude ani tak odvíjať dobrodružne, skôr bude plný otázky, či sa tí dvaja ešte niekedy stretnú, alebo aspoň ja som si túto otázku kládla od chvíle ich rozdelenia.

"Hadley sa naopak, zmocnili obavy, že keby musela preletieť celý oceán s osobou medzi nimi, bolo by to pre ňu hotové utrpenie."

Nebolo by odo mňa pekné, keby som prezradila ako príbeh napokon dopadne. Pre mňa dopadol nečakane, ale bola som s ním spokojná. Dokonca si myslím, že tá kniha bola sama osebe dosť dobrá na to, aby vlastne ani nepotrebovala pokračovanie. Myslím, že aj napriek tomu ako dobre bola napísaná, jej bude dobre samej, nech si každý v hlave pekne domyslí, ako to s tými dvoma napokon bolo.

"Roky ubehnú ako nič, ak človek nájde toho pravého." 

 

 Celkové hodnotenie:

http://icons.iconarchive.com/icons/fatcow/farm-fresh/32/diamond-icon.pnghttp://icons.iconarchive.com/icons/fatcow/farm-fresh/32/diamond-icon.pnghttp://icons.iconarchive.com/icons/fatcow/farm-fresh/32/diamond-icon.pnghttp://icons.iconarchive.com/icons/fatcow/farm-fresh/32/diamond-icon.png
 Chvíľu som sa úprimne pohrávala s hodnotením 5, ale napokon mi to nedalo, predsa len keď som pozerala na knihy, ktoré patria k tým najlepším, nemohla som tam s čistým svedomím dať aj túto. Aj keď sa mi veľmi páčila. Myslím, že tie 4 diamantíky sú pre ňu ako stvorené.

4 komentáre:

  1. Knižku sa už dlho chystám čítať, vyzerá ako milá jednohubka, kúpila som si ju v zľave na buxe, no ešte sa k nej nedostala.
    Pekná recenzia 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som si ju takisto vzala v zľave :) za dve ečka to by bol hriech :) aaa Ďakujem :)

      Odstrániť
  2. Vyzerá to byť ako milé, oddychové a asi nie veľmi stvorené pre mňa pretože nevyhľadávam knihy o láske (radšej nech je všetko nešťastné, morbídne, šialené alebo mŕtve...ehm. Horrory, no čo dodám? ).

    Ale veľmi, veľmi sa mi zapáčil názov. Mám rada knihy z dlhými názvami, prídu mi také zaujímavejšie, niečim krajšie a okrem toho by som aj mohla upustiť od stereotypu a prečítať si zase niečo iné.
    Ktovie? Čo ak sa mi to bude páčiť? :D

    Ďakujem, ten názov som obchádzala dlho a ty si mi dala dôvod to aj prečítať. Alebo sa aspoň pohrávať s myšlienkou na prečítanie.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Och, tak to som rada .) myslím, že tá kniha za to stojí, nie je to to najlepšie na svete, ale je to príjemná oddychovka, ktorá si zaslúži pozornosť :)

      Odstrániť